  • 1. Data: 2004-10-22 09:08:45
    Temat: Przekształcenie Stowarzyszenia zywkłego na firmę.
    Od: "Michał Wersen" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    W jaki sposób należy (zgodnie z prawem) przekształcić Stowarzyszenie
    zrzeszające użytkowników sieci komputerowej na prywatną działalność?
    W statusie widnieje zapis, że rozwiązanie Stowarzyszenia jest możliwe porzez
    głosowanie przy obecności 2/3 członków. To jest jasne.
    Ale pozostaje sprawa majątku. Członkowie opłacali składki z czego finansowane
    były zakupy różnych urządeń np serwer. Czy pismo "zrzekam się majątku z tytułu
    przynależności do stowarzyszenia oraz opłacania składek, na rzecz firmy XYZ/
    osoby Jan kowalski ...podpis" wystarczy?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    W przypadku pojawienia się jakichś wątpliwości pozwole sobie zapytać :)

  • 2. Data: 2004-10-22 14:08:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Michał Wersen wrote:
    >+ W jaki sposób należy (zgodnie z prawem) przekształcić Stowarzyszenie
    >+ zrzeszające użytkowników sieci komputerowej na prywatną działalność?

    Nie wiem. Ja tylko dwa słowa podatkowo...
    [...]
> [...]
    >+ przynależności do stowarzyszenia oraz opłacania składek, na rzecz firmy XYZ/
    >+ osoby Jan kowalski ...podpis" wystarczy?

    IMHO:
    1. stowarzyszenia AFAIK podlegają pod CIT. Jak rozumiem st. może
    być zwolnione (również z rozliczeń) z tytułu "braku obrotów
    nie przeznaczonych na cele statutowe".
    Nie wiem czy w przedstawionym stanie prawnym majątek jest
    "własnością członków" czy "własnością stowarzyszenia" :]
    Jeśli to drugie, to z okazji "przeznaczenia na cele inne
    niż statutowe" :> (no, z "działalności statutowej" na "własność
    osobistą" nie należy się CIT).
    Zastrzegam że to PODEJRZENIE a nie twierdzenie !
    2. "zrzeka" powiadasz ? Nie nazywa się to po polsku "darowizna" ?
    Jak ponad 1000 zł może załapać się na podatek...

    >+ W przypadku pojawienia się jakichś wątpliwości pozwole sobie zapytać :)

    ...odradzam mailem :)

    pozdrowienia, Gotfryd