  • 1. Data: 2004-10-22 09:08:45
    Temat: Przekształcenie Stowarzyszenia zywkłego na firmę.
    Od: "Michał Wersen" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    W jaki sposób należy (zgodnie z prawem) przekształcić Stowarzyszenie
    zrzeszające użytkowników sieci komputerowej na prywatną działalność?
    W statusie widnieje zapis, że rozwiązanie Stowarzyszenia jest możliwe porzez
    głosowanie przy obecności 2/3 członków. To jest jasne.
    Ale pozostaje sprawa majątku. Członkowie opłacali składki z czego finansowane
    były zakupy różnych urządeń np serwer. Czy pismo "zrzekam się majątku z tytułu
    przynależności do stowarzyszenia oraz opłacania składek, na rzecz firmy XYZ/
    osoby Jan kowalski ...podpis" wystarczy?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    W przypadku pojawienia się jakichś wątpliwości pozwole sobie zapytać :)

  • 2. Data: 2004-10-22 10:39:15
    Od: "Bungo" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Wersen" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc.
    > W przypadku pojawienia się jakichś wątpliwości pozwole sobie zapytać :)

    Nie ma czegos takiego jak "przeksztalcenie stowarzyszenia w firme"
    Mozliwe jest natomiast rozwiazanie/likwidacja stowarzyszenia oraz
    uruchomienie jakiejs firmy. to dwa osobne problemy. Trzeci problem to
    "przekazanie majatku".

    Istotne znaczenie ma status prawny stowarzyszenia, przyszlej firmy oraz
    tresci statutu stowarzyszenia. Wyjasnij blizej te kwestie, to odpowiedz
    bedzie konkretniejsza

  • 3. Data: 2004-10-22 12:38:25
    Od: "Michał Wersen" <h...@o...pl>

    > Nie ma czegos takiego jak "przeksztalcenie stowarzyszenia w firme"
    Ja to wszytsko rozumiem, napisałem tak w wątku jako ogól, by sterścić o co mi
    chodzi czyli przekształcić stowarzyszenie na firmę.
    Jasne jest, że należy rozwiązać stowarzyszenie a potem zalożyć firme ;)

    > Mozliwe jest natomiast rozwiazanie/likwidacja stowarzyszenia oraz
    > uruchomienie jakiejs firmy. to dwa osobne problemy. Trzeci problem to
    > "przekazanie majatku".

    najabardziej interesuje mnie wlasnie ten 3 problem.
    > Istotne znaczenie ma status prawny stowarzyszenia, przyszlej firmy oraz
    > tresci statutu stowarzyszenia. Wyjasnij blizej te kwestie, to odpowiedz
    > bedzie konkretniejsza
    W staucie jest zapis dotyczący likwidacji stowarzyszenia. Tzn że "o likwidacji
    stowarzyszenia decyduje walne zebranie czlonkow w 2/3 obecnosci" A majątek
    zostaje przekazany/rozdany/sprzedany zgodnie z tym co postanowi się na zebraniu.
    Np. jeżeli uchwalimy że rozwiązujemy stowarzyszenie a majątek przekazujemy na
    rzecz firmy XXX, albo na rzecz prezesa. Czy wtedy użytkownicy powiini podpisac
    jakieś pismo, czy wystarczy sama uchwała. o jakiej treści powinno być pismo?
    "Zrzekam sie majatku z tytulu placenia skladek czlonkowskich na rzecz..."?

    Pozdrawiam i przepraszam za niescislosci, jezeli czegos nie dowiedzialem napewno
    to zrobie ejzeli pojawi sie taka potrzeba, a wynika to z tego że jestem
    kompletnym laikiem ;) Licze na Wasza pomoc.