  • 1. Data: 2007-05-17 06:01:23
    Temat: problem z umową kupna auta
    Od: "Ragnar" <czopello(usun)@interia.pl>

    Witam

    Prosze o poradę jaki dokumenty beda potrzebne do spisaniu umowy
    kupna-sprzedaży samochodu gdy sytuacja jest nastepujaca:

    Sprzedajacy (pełnoletni), na którego zarejestrowany jest samochód jest za
    granicą, dokładnie w Austrii, auto jest w Polsce (zarejestrowane i
    ubezpieczone na własciciela). Ogłoszenie wystawił jego młodszy,
    niepełnoletni jeszcze brat (17 lat)- no i jest jeszcze ich matka. Ja
    kontaktowałem się telefonicznie z tym bratem z Austrii i on wyraża zgodę na
    sprzedaż. Proszę mi powiedzieć jakie dokumenty potrzeba sporządzić aby nie
    było potem niespodzianek.

    Ja myślę że trzeba:

    -upoważnienie właściciela do sprzedaży auta przez matkę, moze on to wysłać
    tylko przez e-mail lub zostanie ono napisane przez matkę wraz z danymi
    (numery dowodów, pesele, numery nadwozia auta, itp)

    -i tradycyjna umowa kupna-sprzedaży po jednej stronie ja a po drugiej ich
    matka...

    Czy to wystarczy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-17 06:13:18
    Temat: Re: problem z umową kupna auta
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Ragnar porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > tylko przez e-mail lub zostanie ono napisane przez matkę wraz z danymi
    > (numery dowodów, pesele, numery nadwozia auta, itp)
    Nie idz na cos takiego. Tylko upowaznienie notarialne, tylko wtedy
    bedziesz mial pewnosc ze wszystko jest cacy. Inaczej - wlasciciel wroci
    z Austrii (przy okazji - jaka masz pewnosc ze to wlasnie z nim
    rozmawiales?), pokloci sie z rodzina i bedzie probowal odzyskac
    samochod. Jesli bedzie upowaznienie notarialne - to mu sie nie uda. Bez
    upowaznienia - ma szanse.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-05-17 09:26:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ragnar" <czopello(usun)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > ok, a to upoważnienie to jak zdobyć, wystosować, sporządzić skoro ten
    > Pan

    to nie ty masz sie tym martwic tylko on, to on musi isc do notariusza i
    sporzadzic takie pismo, obawiam sie ze neistety w tym terminie nic nie
    zdzialasz

  • 4. Data: 2007-05-17 09:34:09
    Od: l...@i...eu

> [...]
    >
    > to nie ty masz sie tym martwic tylko on, to on musi isc do notariusza i
    > sporzadzic takie pismo, obawiam sie ze neistety w tym terminie nic nie

    a u "ichniejszego" notariusza nie da się? Pewnie drogo wyjdzie

  • 5. Data: 2007-05-17 09:37:12
    Od: "Ragnar" <czopello(usun)@interia.pl>

    > Nie idz na cos takiego. Tylko upowaznienie notarialne, tylko wtedy
    > bedziesz mial pewnosc ze wszystko jest cacy.

    ok, a to upoważnienie to jak zdobyć, wystosować, sporządzić skoro ten Pan
    jest w Austrii i wróci po sezonie rolniczym a ja juz w sobote jade (160km
    ode mnie) po samochód? Proszę o szczegółową odpowiedź

  • 6. Data: 2007-05-17 09:50:00
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

> [...]
    > jest w Austrii i wróci po sezonie rolniczym a ja juz w sobote jade (160km
    > ode mnie) po samochód? Proszę o szczegółową odpowiedź
    Jedyne co mi przychodzi do glowy, to konsulat/ambasada - ale do soboty
    to marnie widze zeby sie to dalo zalatwic. Ale to nie Twoj problem a
    sprzedajacego. A Ty nie daj sie splawic tekstem 'to moj syn, jak
    moglabym cos robic bez jego zgody'
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-05-17 10:04:18
    Od: "Ragnar" <czopello(usun)@interia.pl>

    > to nie ty masz sie tym martwic tylko on, to on musi isc do notariusza i
    > sporzadzic takie pismo, obawiam sie ze neistety w tym terminie nic nie
    > zdzialasz

    czyli normalne upowaznienie napisane i wysłane przez tego kolesia Austrii,
    gdzie przekazuje prawo do zawracia umowy matce nie bedzie dobre?

  • 8. Data: 2007-05-17 10:05:23
    Od: "Ragnar" <czopello(usun)@interia.pl>

    > a u "ichniejszego" notariusza nie da się? Pewnie drogo wyjdzie

    no własnie ...chyba sie nie da. A on ma ze soba tam swoje dokumenty - tylko
    papiery z auta sa w Polsce. A ja juz w sobote mam jechac :/

  • 9. Data: 2007-05-17 10:17:02
    Od: "Ragnar" <czopello(usun)@interia.pl>

  • 10. Data: 2007-05-17 10:19:57
    Od: "Ragnar" <czopello(usun)@interia.pl>

    A Ty nie daj sie splawic tekstem 'to moj syn, jak
    > moglabym cos robic bez jego zgody'
    > --

    ok, dzieki. No ale ja rozmawiam przez tel. z tym "synem" który przebywa w
    Austrii - negocjujemy cene, rozmawiamy o samochodzie itp, jemu zalezy - chce
    wysłac xero dowodu, pisemne upowaznienie dla mamy i wszystko co bedzie
    potrzeba...