  • 1. Data: 2003-09-18 17:07:36
    Temat: Przekraczanie granicy nie swoim samochodem
    Od: "Grabek" <G...@o...pl>

    Witam

    Mam taka sytuacje ze mam jechac samochodem zagranice.Wszystko by bylo OK
    jesli samochod bylby moj jest jednak mojego ojca i slyszalem ze moga byc
    problemy z przekroczeniem granicy jesli nie jestem wlascicielem
    samochodu.Czy potrzebuje jakiegos zaswiadczenia(np od notariusza zgode na
    podroz od wlasciciela) jesli mam to samo nazwisko co wlasciciel?Prosze o
    pomoc i z gory dziekuje.

    Pozdrowienia
    Grabek

  • 2. Data: 2003-09-18 19:15:14
    Temat: Re: Przekraczanie granicy nie swoim samochodem
    Od: "gervee" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Grabek" <G...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podroz od wlasciciela) jesli mam to samo nazwisko co wlasciciel?Prosze o

    Ciekawe, też kiedyś nad tym myślałem, bo miałem mieć podobną sytuację.
    Słyszałem, że trzeba mieś jakieś oświadczenie. Nie wiem jednak co i jak. Też
    przyłączam się do pytania.
    Rafał

  • 3. Data: 2003-09-18 20:32:34
    Od: "Kuba RPM" <K...@a...waw.pl>

    > Ciekawe, też kiedyś nad tym myślałem, bo miałem mieć podobną sytuację.
    > Słyszałem, że trzeba mieś jakieś oświadczenie. Nie wiem jednak co i jak.
> [...]

    moge odpowiedziec jak to wyglada "w druga strone": nie mozna do Polski
    wjechac samochodem ktory nie jest na nas zarejstrowany, jesli nie jedzie z
    nami wlasciciel. podstawy prawnej nie nalezy szukac w ustawie o ruchu
    drogowym, ale w celnej. Po Polsce samochodem na zagranicznych numerach moze
    jezdzic tylko osoba ktora dokonala odprawy celnej, a tej moze dokonac tylko
    wlasciciel. zadne upowaznienia, pokrewienstwo itp. nic nie pomagaja.

    w sumie wydaje mi sie to logiczne, gdyz zaraz wujek Kowalski ktory wyjechac
    do Niemczech mialby zaraz 15 samochodow a wszystkie bylyby uzyczone rodzinie
    w Polsce...

    jako ze ratyfikowalismy jakies tam miedzynarodowe konwencje o ruchu
    drogowym, rozumiem ze odwrotna sytuacja wyglada podobnie, ale chetnie
    zweryfikuje moj poglad. co do tego co napisalem jestem pewien gdyz
    informacje taka uzyskalem w Mnisterstwie Infrastruktury (jest prawie przez
    sciane z moim wydzialem :))

  • 4. Data: 2003-09-18 20:56:34
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Kuba RPM" <K...@a...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > zweryfikuje moj poglad. co do tego co napisalem jestem pewien gdyz
    > informacje taka uzyskalem w Mnisterstwie Infrastruktury (jest prawie przez

    Objechałem niemcy, czechy, slowacje i austrie nie swoim samochodem i nikt
    nigdzie do niczego sie nie przyczepil.

  • 5. Data: 2003-09-19 13:15:07
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > Objechałem niemcy, czechy, slowacje i austrie nie swoim samochodem i nikt
    > nigdzie do niczego sie nie przyczepil.
    Znajomy przejechał słowację, wegry rumunię i też OK.
    W rumunii tylko trochę kręcili nosami, ale wpuścili

    burenezo

  • 6. Data: 2003-09-21 18:47:25
    Od: "Kuba RPM" <K...@a...waw.pl>

    > Znajomy przejechał słowację, wegry rumunię i też OK.
    > W rumunii tylko trochę kręcili nosami, ale wpuścili

    ja tez kilka ladnych razy przekraczalem granice i jezdzilem po Polsce
    samochodem na francuskich nuemrach i problem pojawil sie dopiero za ktoryms
    tam razem, gdy na granicy celnik nie chcial mnie z Polski wypuscic.
    wtedy zainteresowalem sie przepisami i sprawdzilem, a jak wtedy zalatwilem
    sprae z celnikiem - niech zostanie moja tajemnica :)