  • 1. Data: 2003-09-18 16:17:26
    Temat: finansowy problem z uczelnia
    Od: "ev" <n...@n...pl>

    witam,

    w zeszlym roku rozpoczalem zaoczne studia w jednej z filii politechniki
    warszawskiej. studia mnie nie zainteresowaly i odpuscilem sobie drugi
    semestr z mysla, ze w tym roku rozpoczne nauke na innej uczelni.

    dzis, chcac odebrac dokumenty z politechniki, zostalem poinformowany, ze ich
    nie dostane dopoki nie wplace zaleglosci 1650 zl za II semestr. szok.

    rozumiem, ze to moj blad, ze nie poinformowalem o przerwaniu nauki. ale czy
    uczelnia ma prawo domagac sie pieniedzy za II semestr nauki, kiedy juz nie
    chodzilem? dowodem moze byc lista obecnosci. znacie moze podobne przypadki?
    z kim i jak rozmawiac?

    pzdr,
    ev

  • 2. Data: 2003-09-18 17:14:50
    Temat: Re: finansowy problem z uczelnia
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "ev" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > uczelnia ma prawo domagac sie pieniedzy za II semestr nauki, kiedy juz nie
    > chodzilem? dowodem moze byc lista obecnosci. znacie moze podobne

    śliska sprawa
    poszukaj w regulaminie studiów, umowie itp, czy nie ma punktu mówiącego o
    tym, że zostajesz skreślony z listy studentów jeśli nie zapłacisz za danym
    semestr w terminie do dnia xxxx.
    Powinni ci wówczas przysłać decyzję o skreśleniu z listy studentów. Wtedy
    nie mogą pobierać od ciebie opłaty za semestr z którego zostajesz skreślony.
    Jeżeli napisali, że zostajesz skreślony z następnego semestru za to, że nie
    opłaciłeś bieżącego, to znaczy, że mają dobrego prawnika.
    Tak czy siak gdzie jest decyzja o skreśleniu cię z listy studentów?

    a z drugiej strony uczelnia nie mam prawa odmówić wydania ci dokumentów
    tylko dlatego, że nie zapłaciłeś.
    Napisz w tej sprawie pismo do rektora, wyżej jest ministerstwo, nad
    ministerstwem jest jeszcze gazeta wyborcza np.
    :-)
    powodzenia.