  • 1. Data: 2004-09-27 09:34:36
    Temat: Rzucony na tory, przejechany i ...ukarany przez kolej
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Czy tak faktycznie wygladają przepisy prawa czy chłopak źle sie bronił?

    48.html

    Rzucony na tory, przejechany i ...ukarany przez kolej
    Marcin Kowalski, współpraca Ewa Pyśk, "Głos Wyszkowa" 26-09-2004,
    ostatnia aktualizacja 27-09-2004 08:56

    Od przejechanego przez pociąg sparaliżowanego chłopaka PKP żąda 2 tys.
    zł odszkodowania. Zawinił, bo spowodował opóźnienia na kolei

    [...]
    - Nie zdołaliśmy ustalić sprawców pobicia - mówi Robert Strzemiński,
    szef Prokuratury Rejonowej w Wyszkowie. - Chłopak nie był mocno pijany,
    we krwi miał promil alkoholu.

    Sprawę umorzono. Paweł po siedmiu miesiącach wyszedł ze szpitala. W domu
    czekał nakaz zapłaty 2 tys. zł z zakładu PKP w Siedlcach: "(...) Kwota
    to wartość strat powstałych w wyniku opóźnienia trzech pociągów
    pasażerskich na łączny czas 153 minut".

    [...]

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 2. Data: 2004-09-27 10:23:20
    Od: "TireX" <n...@g...pl>

    Użytkownik "gazebo" <g...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    48.html

    Kwota
    > to wartość strat powstałych w wyniku opóźnienia trzech pociągów

    A może wszyscy się zmowimy, i bedziemy podawac PKP o odszkodowanie za
    spoznienia.
    Ciekawe co by bylo gdyby taki "numer" wykreciloby kilkanascie tysiecy
    ludzi.

  • 3. Data: 2004-09-27 11:38:51
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    gazebo wrote:

    > Czy tak faktycznie wygladają przepisy prawa czy chłopak źle sie bronił?

    Jeśli to był tylko nakaz, to w ogóle się nie bronił.

    KG

  • 4. Data: 2004-09-27 13:00:15
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli to był tylko nakaz, to w ogóle się nie bronił.
    Bo leżał w szpitalu , logiczne.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2004-09-27 13:20:24
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Feanor wrote:

    > Bo leżał w szpitalu , logiczne.

    mi chodzilo o cos innego, sprawa umorzona z powodu niewykrycia sprawcow
    jednak nie podlega dyskusji, ze zdarzenie mialo miejsce, czy sad
    uwzgledni roszczenia wobec pokrzywdzonego czy je odrzuci? czy tez
    pokrzywdzony musi teraz sam dochodzic swoich roszczen wobec sprawcow
    napadu na niego?

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 6. Data: 2004-09-27 16:26:26
    Od: "misiu" <l...@s...pl>

    Użytkownik "TireX" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A może wszyscy się zmowimy, i bedziemy podawac PKP o odszkodowanie za
    > spoznienia.
    > Ciekawe co by bylo gdyby taki "numer" wykreciloby kilkanascie tysiecy
    > ludzi.

    Jak to co? Nic...
    Pozdr

  • 7. Data: 2004-09-27 18:21:27
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A może wszyscy się zmowimy, i bedziemy podawac PKP o odszkodowanie za
    > spoznienia.
    > Ciekawe co by bylo gdyby taki "numer" wykreciloby kilkanascie tysiecy
    > ludzi.

    a moze zapodaj pomysl dziennikarzom uwagi, bardzo prawdopodobne ze na
    antenie o tympowiedza.
    I wtedy duzo chetnych sie znajdzie.
    P.

  • 8. Data: 2004-09-28 10:58:58
    Od: "kr" <p...@a...pl>

    Czy to przypadkiem przejechany chłopak nie powinien się upominać od PKP o
    odszkodowanie? Czy nie zadziałała w tym przypadku przypadkiem regula
    pierwszego telefonu, kto pierwszy zglasza roszczenia ten wygrywa?

  • 9. Data: 2004-09-30 11:01:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, gazebo wrote:

> [...]
    >+ jednak nie podlega dyskusji, ze zdarzenie mialo miejsce, czy sad
    >+ uwzgledni roszczenia wobec pokrzywdzonego czy je odrzuci?

    Mi właśnie rzuca się w oczy słowo "pokrzywdzonego".
    Przecież on nie był PODMIOTEM który spowodował spóźnienie pociągu !!
    On był (za przeproszeniem) PRZEDMIOTEM użytym do tego celu.
    Niby jak jeden z drugim rzucą na tory betonowy słup - to
    karany będzie ów słup ??

    Mi się jakoś "zwyczajna logika" rozmija z logiką którą zastosował
    sąd. Dobrze wnioskuję że jakby TPSA pozwała betonowy słup to sąd
    nakazałby słupowi wypłacenie odszkodowania ? :]
    A jeśli nie - to dlaczego oddaliłby taką sprawę ?
    A jeśli oddaliłby - to dlaczego TEJ NIE ODDALIŁ ??

    Ech...

    >+ czy tez
    >+ pokrzywdzony musi teraz sam dochodzic swoich roszczen wobec sprawcow
    >+ napadu na niego?

    Jego roszczenia swoją drogą.
    Ale przecież IMO on nie ma roszczenia o spóźnienie pociągu !
    Ani nie poniósł z powodu spóźnienia szkody, ani spóźnienia nie
    spowodował.

    pozdrowienia, Gotfryd