  • 1. Data: 2003-07-20 12:40:37
    Temat: Przejecie Stowarzyszenia
    Od: "Marcin_P" <n...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie do prawnikow.
    Od 2 lat bylismy czlonkami Stowarzyszenia aby miec dostep do Interneu i nie
    placic podatku vat, tak przynajmniej zapewniala firma ktora tym wszystkim
    zarzadzala.
    Dwa miesiace temu przyszla nowa firma i powiedzial ze stowarzyszenia juz nie
    ma wreczyla nowe umowy i podniosla oplate za internet .W stowarzyszeniu
    mielismy ksiazeczki czlonkowskie na ktorych byly dokonywane wplaty oraz
    mielismy wpisowe do stowarzyszenia oraz moglismy wiebierac raz do roku
    przedstawicieli do Zarządu Stowarzyszenia.

    Czy takie dzialanie jest legalne, a jesli nie to kto w tym wszytskim jest
    winny mowa firma czy firma ktora zadzadzala tym stowarzyszeniem, i czy z tym
    mozna jeszce cos zrobic. Jak ostanio chcielismy dostac rachunki , to
    wlasciciel firmy napisal ze ten caly interes to narazie mu przynosi straty i
    jak bedziemy mu robic problemy do moze zlikwidowac cala siec bo on kupil
    siec wraz z urzadzeniami a nie czlonkow.

    Pozdrawiam

    Marcin P.

  • 2. Data: 2003-07-20 12:46:47
    Temat: Re: Przejecie Stowarzyszenia
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Marcin_P wrote:
> [...]
    > jak bedziemy mu robic problemy do moze zlikwidowac cala siec bo on kupil
    > siec wraz z urzadzeniami a nie czlonkow.

    Nie ma co gadac z gosciem, bedzie coraz wiecej problemow. Trzeba sie
    zastanawiac nad alternatywa. Czyja wlasnoscia jest siec lokalna? Czyja
    wlasnoscia sa urzadzenia? Jaka byla umowa miedzy stowarzyszeniem, a
    firma zarzadzajaca? Jakie sa zapisy w statucie?

    Tych informacji brakuje, bez nich ciezko doradzic.

    Co do likwidacji sieci, to gosc bedzie mial jeden problem, musi
    przywrocic pomieszczenia do stanu poprzedniego. Wiec bedzie mial wiecej
    strat. W kazdym razie z tego co powiedzial, nie da sie z nim
    wspolpracowac. Trzba wyrwac jak najwiecej z majatku sieci, chociazby
    kable do mieszkan i szukac nowego providera.

    Poza tym zastanawia mnie jedno, jak stowarzyszenie moze zostac
    wykupione? Poprzednia firma musiala juz cos krecic z tym stowarzyszeniem.

    wer

  • 3. Data: 2003-07-20 13:01:37
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Rany :((
    Jaki mieliście statut. Czy aby nie stowarzyszenie posiadało prawa majątkowe
    do sieci.
    No i właściwie stowarzyszenia nie da się rozważać jeśli nie będzie na to
    uchwały nie da się też przejąć majątku lub go sprzedać bez uchwały
    zgromadzenia członków. i myślę że tu ktoś zaczyna działać jak przestępca.

    Hymmmm może coś obszerniej napiszecie

    --
    Stan_Z
    Technika to nie magia,

    GG 491282

  • 4. Data: 2003-07-20 13:19:36
    Od: "Marcin_P" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uchwały nie da się też przejąć majątku lub go sprzedać bez uchwały
    > zgromadzenia członków. i myślę że tu ktoś zaczyna działać jak przestępca.

    Jedynie cos takiego mam:

    §1
    Stowarzyszenie założone jest zgodnie z art. 25 i 27 ustawy z dnia
    7 kwietnia 1989r. Prawo o Stowarzyszeniach (Dz. U. 1989 r. Nr 20 poz. 104)
    z późniejszymi zmianami.

    §2
    POSTANOWIENIA OGÓLNE
    Stowarzyszenie Sympatyków Internetu zwane dalej jest Stowarzyszeniem.
    Nazwa Stowarzyszenia jest prawnie zastrzeżona.
    Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków.
    Do prowadzenia spraw Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.
    Stowarzyszenie może używać znaków i pieczęci na zasadach określonych w
    przepisach ogólnych i szczegółowych.

    §3
    CELE STOWARZYSZENIA
    Celem Stowarzyszenia jest:
    Edukacja informatyczna.
    Działanie na rzecz rozwoju Internetu w Polsce.
    Ostrzeganie i zabezpieczanie przed zagrożeniami związanymi z użytkowaniem
    sieci internetowej.
    Wzbogacanie zasobów sieci Internet.

    §4
    CZŁONKOWIE
    Członkami Stowarzyszenia mogą być osoby zamieszkałe na terenie miasta
    W poczet członków mogą być także przyjęci młodociani w myśl przepisów
    Kodeksu Rodzinnego.
    Biorą udział co najmniej raz w roku w Zebraniu Członków lub wybierają na
    3-letnią kadencję swoich Przedstawicieli w proporcji
    1 Przedstawiciel na 20 Członków.
    Wybór Przedstawiciela następuje w głosowaniu jawnym na spotkaniu grup
    członkowskich z Zarządem Stowarzyszenia.
    Członkowie założyciele Stowarzyszenia nie wpłacają wpisowego.

    §5
    ZARZĄD
    Powołany jest na czas nieokreślony.
    Obraduje zgodnie z Regulaminem Posiedzeń Zarządu.
    Składa się z 3 do 5 osób.
    Reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz dwuosobowo w następującym składzie:
    Prezes i jeden z członków Zarządu.
    Uchwala wysokość wpisowego i składki członkowskiej.
    Uchwala termin wpłat miesięcznej składki członkowskiej.
    Uchwala warunki ponownego zapisania się do Stowarzyszenia.
    Wnioskuje do Zgromadzenia Członków Stowarzyszenia lub Zgromadzenia
    Przedstawicieli Członków o przyjęcie wyniku finansowego za rok obrachunkowy.
    Przyjmuje w poczet członków do Stowarzyszenia.
    Skreśla lub wyklucza z członkostwa w Stowarzyszeniu.
    Przechowuje dokumenty Stowarzyszenia.
    Zatrudnia lub zwalnia pracowników.
    Zwołuje co najmniej raz w roku Zebranie Członków lub Przedstawicieli nie w
    późniejszym terminie niż do 30 maja każdego roku.
    Przedstawia sprawozdanie z swojej działalności na Zebraniu Członków lub
    Przedstawicieli.
    Dzieli członków na grupy.
    Spotyka się z grupami członkowskimi w celu wyboru Przedstawicieli.

    §6
    KOMISJA REWIZYJNA
    Obraduje zgodnie z Regulaminem Posiedzeń Komisji Rewizyjnej.
    Składa się z 3 do 5 osób.
    Kontroluje merytoryczne i finansowe działanie Zarządu Stowarzyszenia.
    Wnioskuje do Zebrania Członków lub Przedstawicieli o udzielenie absolutorium
    dla Zarządu.
    Przedstawia sprawozdanie z działalności na Zebraniu Członków lub
    Przedstawicieli.
    Kadencja trwa 3 lata.
    Komisja Rewizyjna zwołuje Zebranie Przedstawicieli po upływie terminu w
    razie nie zwołania przez Zarząd w ostatecznym terminie wymienionym w §5
    pkt.13 i §8 pkt.1.lit.g

    §7
    PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA.
    Członek Stowarzyszenia ma prawo:
    być wybieranym i odwoływanym do władz Stowarzyszenia.
    zgłaszania opinii i wniosków pod adresem władz Stowarzyszenia.
    odwołania się do Zebrania Członków lub Zebrania Przedstawicieli Członków,
    wobec uchwały Zarządu Stowarzyszenia o skreśleniu z listy członków.

    Członek Stowarzyszenia obowiązany jest do:
    przestrzegania regulaminu i uchwał Zarządu Stowarzyszenia.
    regularnego opłacania składek i innych świadczeń na rzecz Stowarzyszenia.

    Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:
    dobrowolnej rezygnacji z przynależności do Stowarzyszenia, zgłoszonej na
    piśmie Zarządowi, po uprzednim uregulowaniu wszelkich zobowiązań odnośnie
    Stowarzyszenia.
    śmierci członka lub utraty zdolności prawnej przez członka.
    skreślenie z listy członków z powodu nieusprawiedliwionego zalegania z
    opłatą składek członkowskich lub innych zobowiązań, przez okres
    przekraczający 2 miesiące.
    poważnego naruszenia Regulaminu Stowarzyszenia.
    działania na szkodę Stowarzyszenia i wbrew jego Regulaminowi.
    działania na szkodę innych członków Stowarzyszenia.
    osoba wykluczona lub skreślona ma prawo wniesienia odwołania do Zebrania
    Członków lub Przedstawicieli w terminie co najmniej 14 dni przed datą
    zwołania Zebrania Członków.

    Członek Zarządu lub Komisji Rewizyjnej traci uprawnienia do pełnienia
    funkcji poprzez:
    nie uzyskanie absolutorium Zebrania Członków lub Przedstawicieli.
    rezygnacji z członkostwa w Stowarzyszeniu.
    ukończenia kadencji w przypadku Komisji Rewizyjnej.

    §8
    ZEBRANIE CZŁONKÓW
    Zebranie Członków zastępuje się Zebraniem Przedstawicieli Członków przy
    przekroczeniu 200 członków i jest najważniejszym organem w Stowarzyszeniu
    uprawnionym do:
    Rozwiązania Stowarzyszenia przy spełnieniu następujących warunków:
    - w zebraniu musi brać udział 100% Członków lub Przedstawicieli.
    - uchwała o rozwiązaniu musi być podjęta co najmniej 75% za w głosowaniu
    tajnym.
    powołania lub odwołania członków Zarządu.
    udzielania absolutorium dla Zarządu za rok poprzedni.
    powołania lub odwołania członków Komisji Rewizyjnej.
    zatwierdzania bilansu i rachunku wyniku finansowego za zamknięty rok
    obrachunkowy.
    rozpatrywania wniosków złożonych do Zebrania.
    zwołania przez Zarząd w terminie 30 dni Zebrania Przedstawicieli na wniosek
    pisemny złożony przez co najmniej 10% przedstawicieli.

  • 5. Data: 2003-07-20 13:54:09
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    A jak to się stało że firma stała się członkiem stowarzyszenia i co z jego
    majątkiem gdzie księgi rachunkowe majątkowe rejestry uchwał i cała
    dokumentacja . Wygląda na to że ktoś przekroczył zwykły zarząd. coś nie tak
    chyba w tym bałaganie. Z jakiej miejscowości jesteście.

  • 6. Data: 2003-07-20 22:48:51
    Od: Mirek<m...@g...pl>

    Proponuję dokładnie przeczytać statut stowarzyszenia. Praktycznie
    opisana sytuacja jest moim zdaniem bezprawna i stwarz wrażenie,że
    ktoś kogoś chce.... Stowarzyszenie nie podlega przekształceniu. W
    przypadku problemów personalnych typu Zarząd i inne struktury
    określone w Statucie takie stowarzyszenie powinno zostać
    zlikwidowane.

    -> http://usenet.pomocprawna.info