  • 1. Data: 2007-01-27 19:06:39
    Temat: Przedluzenie gwarancji!!!
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Chcialbym zapytac czy gwarancja sie przedluza i jesli tak to o ile w
    przypadku gdy oddaje towar do serwisu?

    I od jakiej daty liczyc przedluzenie gwarancji od daty oddania/przyjecia
    produktu do sklepu w ktorym kupilem czy moze daty dodarcia produktu do
    serwisu (sklep musi bowiem wyslac towar do serwisu)

    Troche niejasne ale sprobuje podac przyklad

    otoz przyjmijmy ze oddalem rzecz do sklepu gdzie go kupilem 10 stycznia,
    sklep musial odeslac towar do glownego dystrybutora na polske (co zapewne
    zajelo mu kilka dni) dystrybutor naprawil i wyslac musi z powrotem do sklepu
    (to wszytko troche trwa) i nastepnie ja musze odebrac ten towar ze sklepu co
    nastapi w tym tygodniu (ale jest juz koniec stycznia) zeby sprawdzic czy
    naprawa byla skuteczna musze to przetestowac co mi zajmie znow kilka dni
    (moja gwarancja konczy sie 5 lutego)
    zakladajac ze zdaze do tej daty sprawdzic towar i bedzie dzialal to nie
    bedzie problemu co jesli nie bedzie dzialal (a moze sie tak zdazyc biorac
    pod uwage charakterystyke problemu)
    znow musze oddac do sklepu i pytanie czy musze to zrobic do 5 lutego czy
    gwaracja sie przedluza-o ile? i czy liczy sie data oddania do sklepu czy
    jakas inna

    czy sa na to jakies przepisy (chodzi o przedluzenie gwaracji)?
    dzieki

  • 2. Data: 2007-01-28 00:19:22
    Temat: Re: Przedluzenie gwarancji!!!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.01.2007 Kris <k...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Chcialbym zapytac czy gwarancja sie przedluza i jesli tak to o ile w
    > przypadku gdy oddaje towar do serwisu?

    Jeśli jesteś konsumentem (a nie firmą) to o tyle ile przewidziano w
    gwarancji i w sposób tam podany. Jeśli nie podano to się nie przedłuża.
    Ale jeśli jesteś konsumentem to masz ustawową ochronę z tyt. niezgodności
    z umową której okres wynosi zwykle 24 miesiące więc raczej z tego warto
    korzystać jeśli kupiłeś to to 10 stycznia.

    Jeśli firmą to: Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków
    gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz
    wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją,
    termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od
    wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część
    rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji
    nie mógł z niej korzystać.

    Nb. u.2. jest MZ bardzo dziwnie sformułowany.

    --
    Marcin