  • 1. Data: 2004-05-13 19:02:04
    Temat: Przedawnienie
    Od: "iwi" <i...@k...pl>

    Witam.
    Znalazlem w KC art 122 paragraf 1.
    Przedawnienie wzgledem osoby ktora nie ma pelnej zdolnosci do czynnosci
    prawnych nie moze skonczyc sie wczesniej niz z uplywem 2 lat od ustanowienia
    dla niej przedstawiciela ustawowego albo od ustania przyczyn jego
    ustanowienia.

    A teraz pytanie
    czy jak w liscie do Cyfry, ktora sie upomina o 20zl z przed ponad 2 lat
    podam ze na mocy tego paragrafu nie musze im zaplacic to czy to bedzie mialo
    sens??
    Ogolnie rzecz biorac 2 lata temu wizja podniosla abonament nie informujac
    mnie o tym i jak zobaczylem fakture podwyzszona to zaplacilem im naleznosc
    po starej cenie i wypowiedzialem umowe. Niestety oni jeszcze mi naliczyli
    nastepny miesiac po nowej cenie twierdzac ze jest miesieczny termin
    wypowiedzenia. ALe ciagle brakowalo tych 40 paru zl.
    Do Wizji zlozylem reklamacje z potwierdzeniem odbioru, ktore niestety gdzies
    ciepnalem i nie moge znalezc.
    Teraz Cyfra upomina sie i straszy komornikami itp, a mowia ze odstapia od
    wezwania do zaplaty jak im pokaze dowod nadania listu poleconego, ktorego
    chyba juz nie znajde.
    Dzieki za wszelkie rady.
    II

  • 2. Data: 2004-05-13 19:39:07
    Temat: Re: Przedawnienie
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "iwi" <i...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy jak w liscie do Cyfry, ktora sie upomina o 20zl z przed ponad 2 lat
    > podam ze na mocy tego paragrafu nie musze im zaplacic to czy to bedzie

    Ten przepis jest chyba jasny.
    I chyba twoja wypowiedź nie ma sensu.
    Przeczytaj go jeszcze raz. Powoli

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-05-13 19:50:02
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    iwi wyskrobał(a):
> [...]
    > czy jak w liscie do Cyfry, ktora sie upomina o 20zl z przed ponad 2 lat
    > podam ze na mocy tego paragrafu nie musze im zaplacic to czy to bedzie
    [...]

    A czy jesteś osobą, która nie ma pełnej zdolności do czynności prawnych i
    masz (albo miałeś) ustanownionego przedstawiciela ustawowego?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2004-05-14 07:13:06
    Od: sebol <i...@a...pl>

    iwi wrote:

> [...]
    > prawnych nie moze skonczyc sie wczesniej niz z uplywem 2 lat od ustanowienia
    > dla niej przedstawiciela ustawowego albo od ustania przyczyn jego

    raczej nie jestes taka osobą.

> [...]
    > wezwania do zaplaty jak im pokaze dowod nadania listu poleconego, ktorego

    poinformuj ich o przedawnieniu roszczenia ( 2 lata od oczynnosci
    gospodarczych) i poślij na drzewo

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 5. Data: 2004-05-14 09:37:25