eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2006-09-04 11:39:10
    Temat: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Witajcie,

    kolega, opłacając fakturę za usługi telekomunikacyjne w salonie Orange,
    został zobowiązany do zapłacenia kwoty 1,20 zł wyższej niż wynikająca z
    faktury. Jest to jakoby opłata za uregulowanie należności w salonie.
    Piszę "jakoby" gdyż poza pokwitowaniem na całość zapłaconej kwoty nie
    dostał podobnież wyszczegółowionego tytułu opłaty na tą kwotę.
    Konsultant poinformował go, że w każdym salonie Orange poniesie taką
    opłatę i nie ma możliwości opłacenia faktury w Orange - czy to w salonie
    czy to w siedzibie firmy - bez prowizji.

    W związku z tym mam pytania:
    1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach ma
    podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu TP
    S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)
    2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem
    Orange jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej
    siedzibie. Czy chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też
    można uważać, że salon firmowy również, na podstawie tego przepisu,
    zobowiązany jest przyjąć płatność?
    3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo domagać
    się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?

    TIA

    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2006-09-04 12:48:53
    Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
    Od: "majcher" <m...@t...net>


    > W związku z tym mam pytania:
    > 1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach ma
    > podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu TP
    > S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)
    To ich tylko dobra wola że pobierają opłaty u siebie, a nie podają Ci nr
    konta i każą iść do banku opłacić
    > 2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem Orange
    > jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej siedzibie. Czy
    > chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też można uważać, że
    > salon firmowy również, na podstawie tego przepisu, zobowiązany jest
    > przyjąć płatność?
    > 3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo domagać
    > się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?
    nie, bo ta opłata jest nievatowana



  • 3. Data: 2006-09-04 13:12:01
    Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    majcher napisał(a):
    >> W związku z tym mam pytania:
    >> 1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach ma
    >> podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu TP
    >> S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)
    > To ich tylko dobra wola że pobierają opłaty u siebie, a nie podają Ci nr
    > konta i każą iść do banku opłacić

    Podstawa prawna?

    Pozdrawiam


  • 4. Data: 2006-09-04 13:34:58
    Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomek wrote:

    > W związku z tym mam pytania:
    > 1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach
    > ma podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu
    > TP S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)

    Ma podstawy.

    > 2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem
    > Orange jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej
    > siedzibie. Czy chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też
    > można uważać, że salon firmowy również, na podstawie tego przepisu,
    > zobowiązany jest przyjąć płatność?

    Tylko i wyłącznie w siedzibie

    > 3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo
    > domagać się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?

    Tak


  • 5. Data: 2006-09-04 22:52:31
    Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "majcher" <m...@t...net> napisał w wiadomości
    news:edh79m$td6$1@news.tkdami.net...

    > To ich tylko dobra wola że pobierają opłaty u siebie, a nie podają Ci nr konta
    > i każą iść do banku opłacić

    Z tą dobrą wolą, to bym silnie polemizował. Wierzyciel ma obowiązek przyjąć
    należność od dłuznika, a prawo cywilne przewiduje odpowiednie następstwa odmowy
    przyjęcia należności. Zobowiązanei zgodnei z parwem ma być płacone w siedzibie
    wierzyciela. I to raczej będzie dobra wola klienta, że pójdzie i wpłąci to na
    konto ich banku.

    >> 2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem Orange
    >> jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej siedzibie. Czy
    >> chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też można uważać, że salon
    >> firmowy również, na podstawie tego przepisu, zobowiązany jest przyjąć
    >> płatność?

    Moim zdaniem przez siedzibę firmy należy rozumieć każdy odział firmy, który
    przyjmuje opłaty. Ale nei wiem, czy te terenowe oddziały nie są jakimiś
    ajencjami.

    >> 3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo domagać się
    >> wystawienia faktury VAT na tą kwotę?
    > nie, bo ta opłata jest nievatowana

    Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem opisanym w kodeksie karnym
    skarbowym. Odmowa wystawienia pokwitowania jest podstawą do odmowy uregulowania
    należności i złożenia jej w depozycie sądowym.


  • 6. Data: 2006-09-05 20:19:21
    Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "majcher" <m...@t...net> napisał w
    > wiadomości news:edh79m$td6$1@news.tkdami.net...
    >>> 2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem
    >>> Orange jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej
    >>> siedzibie. Czy chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też
    >>> można uważać, że salon firmowy również, na podstawie tego przepisu,
    >>> zobowiązany jest przyjąć płatność?
    > Moim zdaniem przez siedzibę firmy należy rozumieć każdy odział firmy,
    > który przyjmuje opłaty. Ale nei wiem, czy te terenowe oddziały nie są
    > jakimiś ajencjami.

    Stąd podkreślałem, że działo się to w salonie Orange, należącym do
    Orange, a nie w punkcie sprzedaży. Jasne jest dla mnie, że punkt
    sprzedaży, prowadzony przez niezależny podmiot a jedynie sprzedający
    produkty Orange, nie jest zobowiązany do przyjmowania opłat na rzecz
    Orange. [1]

    >>> 3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo
    >>> domagać się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?
    >> nie, bo ta opłata jest nievatowana
    > Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem opisanym w kodeksie karnym
    > skarbowym. Odmowa wystawienia pokwitowania jest podstawą do odmowy
    > uregulowania należności i złożenia jej w depozycie sądowym.

    Czyli fakturę wystawić muszą, nawet jeśli - jak to kolega określił -
    jest to opłata "nievatowana".

    Dzięki

    [1] W sumie to salon nie należy do Orange, bo Orange to marka
    handlowa... Tyle że nie pamiętam jak oni się nazywają formalnie... ;)

    Pozdrawiam


  • 7. Data: 2006-09-08 17:37:01
    Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:edq242$sii$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czyli fakturę wystawić muszą, nawet jeśli - jak to kolega określił - jest to
    > opłata "nievatowana".

    Moim zdaniem tak i podkreślam, ze odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1