  • 1. Data: 2004-08-10 13:31:56
    Temat: Prowadzenie biura rachunkowego przez os fizyczna??
    Od: "Arkadiusz" <a...@c...home.pl>

    Wiam!
    Chce otworzyć biuro rachunkowe. Posiadam doświadczenie, lecz nie ukończylem
    jeszcze szkoly wyzszej, wiec nie moge starać się o licencje MF. Moja matka
    jest doradcą podatkowym oraz ma licecje MF. Czytając rozporządzenie MF z 18
    lipca 2002r. wynika, iż prowadzić taką działalność mogą:
    1) osoby fizyczne uprawnione do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,
    2) niemajace osobowości prawnej spółki handlowe oraz wspólnicy spółki
    cywilnej, jezeli:
    a)czynności związane z tą działalnością wykonuje conajmniej jeden ze
    wspólników spółki, uprawniony do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
    b) powierzają wykonywanie czynności związanych z tą dzałalnością pracownikom
    uprawnionym do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

    Pytanie:
    Czy dobrze rozumię, że mógłbym otworzyć biuro rachunkowe tylko jako spółka
    handlowa bądź cywilna i zatrudnic pracownika z uprawnieniami?
    Czy jest mozliwość prowadzenia biura jako osoba fizyczna, zartrudniająca
    pracownika z uprawnieniami?
    Czy nieda się tego zrobić jako osoba fizyczna zatrudniająca pracownika z
    uprawnieniami?

    Z góry dziękuje
    Pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2004-08-10 20:06:19
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz" <a...@c...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    spółka
    > handlowa bądź cywilna i zatrudnic pracownika z uprawnieniami?

    Dobrze rozumiesz, ze jako handlowa, ale jako wspolnik spolki cywilnej, a
    to jst osoba fizyczna, ktora zalozyla z inna spolke i tyle...
    > Czy jest mozliwość prowadzenia biura jako osoba fizyczna, zartrudniająca
    > pracownika z uprawnieniami?
    > Czy nieda się tego zrobić jako osoba fizyczna zatrudniająca pracownika z
    > uprawnieniami?

    z zapisu w rozporządzeniu wynika , że nie

    in. KC.pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-08-11 07:37:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, Elżbieta Tekieli wrote:

> [...]
    >+ Dobrze rozumiesz, ze jako handlowa, ale jako wspolnik spolki cywilnej, a
    >+ to jst osoba fizyczna, ktora zalozyla z inna spolke i tyle...

    Literalnie w cytacie były obie możliwości... coś nie tak zrozumiałem
    że wspólnicy S.C. *mogą* zatrudnić osobę trzecią (jako pracownika)
    "z uprawnieniami" ?

    Tak z ciekawości: a koncept ze spółką komandytową ?

    pozdrowienia, Gotfryd