  • 1. Data: 2002-03-25 22:46:29
    Temat: Re: Wapark a motocyklisci
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    No właśnie... Wiadomo, że WaPark to banda idiotów, nie mająca pojęcia o
    przepisach, ale jakby to mogło faktycznie wyglądać w sądzie?

    Wszak chyba ważne jest to, co jest w przepisach faktycznie napisane, a nie
    co ktoś myślał, że napisał...

    J...@w...pl...

  • 2. Data: 2002-03-26 09:25:23
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Czyżby motorower nie był pojazdem silnikowym?
    Piotr

  • 3. Data: 2002-03-26 10:48:22
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyżby motorower nie był pojazdem silnikowym?

    Uhm. Z definicji Ustawy "Prawo o Ruchu Drogowym" motorowery pojazdami
    silnikowymi nie są. Ma to kilka wad (np. _teoretycznie_ nie da się pojechać
    drogą tylko dla pojazdów samochodowych - ale mnie się nikt nie czepiał) ale
    tez i parę zalet np. znak "zakaz wyprzedzania" możesz sobie olać, bo on
    dotyczy tylko pojazdów silnikowych.

  • 4. Data: 2002-03-27 10:09:41
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > tez i parę zalet np. znak "zakaz wyprzedzania" możesz sobie olać, bo on

    To mi się podoba! "Motorower - pojazd (...) zaopatrzony w silnik spalinowy" nie
    jest pojazdem silnikowym. Tak trzymać! Jak tak dalej pójdzie kierowca (na
    szczęście motorowerzysta nie jest kierowcš) będzie musiał jeździć obowišzkowo z
    prawnikiem.
    Piotr

  • 5. Data: 2002-03-27 11:33:04
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

> [...]
    > jest pojazdem silnikowym. Tak trzymać! Jak tak dalej pójdzie kierowca (na
    > szczęście motorowerzysta nie jest kierowcš) będzie musiał jeździć

    W kwestii formalnej: w Ustawie nigdzie nie ma czegoś takiego jak "kierowca".
    Jest tylko "kierujący pojazdem". Obejmuje to także kierujących rowerem.