  • 1. Data: 2005-11-07 13:57:27
    Temat: Warunki gwarancyjne na towary.
    Od: "RobinH" <r...@o...pl>

    Pozdrawiam Wszystkich.
    Prowadzę 2 sklepy z róznymi artykułami m.in. z artykułami technicznymi
    podlegającymi warunkom gwarancji. W warunkach gwarancji producenci
    umieszczają 14 dni na naprawę gwarancyjną. Mam problem, bo na większość art.
    nie ma lokalnego serwisu w kontaktach z serwisem udział biorę osobiście.
    Problem w tym, iż serwis zazwyczaj tłumaczy się, że te 14 dni to ma on na
    naprawę, co czasami powoduje, że wydaję klientowi towar nowy lub zwracam
    gotówkę z powodu przekroczenia 14 dni w warunkach gwarancji.

    W związku z tym, mam pytanie.
    1. Czy ustawodawca przewidział rolę pośrednika i dodał coś do tych 14 dni.
    2. Jeżeli nie, to czy mam podstawy prawne żądać od serwisu sprzętu krótszej
    naprawy, bo zdążyć wydać towar w ciągu 14 dni.
    3. Jeżeli nie to, czy producent może w warunkach gwarancji dodać np: 7 dni
    na transport, przesyłki, lub też wstawić zamiast 14 dni, 21.
    4. Jakieś inne rozwiązanie.

    Pozdrawiam RobinH

  • 2. Data: 2005-11-07 15:48:40
    Temat: Re: Warunki gwarancyjne na towary.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    RobinH napisał(a):

    > W związku z tym, mam pytanie.
    > 1. Czy ustawodawca przewidział rolę pośrednika i dodał coś do tych 14 dni.

    nie

    > 2. Jeżeli nie, to czy mam podstawy prawne żądać od serwisu sprzętu krótszej
    > naprawy, bo zdążyć wydać towar w ciągu 14 dni.

    a gwarancja to Twój problem? na jakiej podstawie załatwiasz reklamacje
    gwarancyjne?

    > 3. Jeżeli nie to, czy producent może w warunkach gwarancji dodać np: 7 dni
    > na transport, przesyłki, lub też wstawić zamiast 14 dni, 21.

    może

    KG

  • 3. Data: 2005-11-07 22:14:13
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    Co do 14 dni to najczesciej w kartach gwarancyjnych jest wpis ze "14 dni od
    dostarczenia do serwisu", wiec jesli ktos sklada u Ciebie reklamacje na
    podstawie gwarancji wcale nikt Ciebie nie zmusza do tego zebys zalatwil to w
    ciagu 14 dni, klient rownie dobrze moze sam to wyslac do serwisu.
    Ewentualnie reklamacie z ustawy niezgodnosci towaru z umowa musisz
    rozpatrzyc w terminie 14 dni.