  • 1. Data: 2002-03-13 02:34:45
    Temat: Prosze o porade
    Od: "Blaros" <b...@w...pl>

    Czy można coś jeszcze zrobic w sytuacji gdy:
    znajomy siedzi od dwóch miesiecy w areszcie , ma obecnie drugiego adwokata
    ,z pierwszego zrezygnowalem gdyż wydawalo mi sie ze robił znacznie mniej niz
    by mogl. Drugi (podobno bardzo dobry) też wydaje sie mi iż mogłby zrobic o
    wiele wiecej za pieniadze ,ktore otrzymal. Przykladem na to moze byc fakt ze
    nie moge sie od nieg dowiedziec w której celi przebywa ow znajomy i nie moge
    z nim miec zadnego kontaktu - odmowa widzen nawet rodzinie. Chcialem tez
    wyslac mu paczke a adwokat powiedzial ze znajomy nie chce zadnych paczek
    tylko same pieniadze, wydaje mi sie jednak, ze z pewnoscia ucieszyla by go
    paczka - szczegolnie odziezowa.

    Czekam na Wasza pomoc w tej sprawie i z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2002-03-13 21:21:01
    Temat: Re: Prosze o porade
    Od: "Marcin" <s...@p...com>

    Jak znajomy siedzi od dwoch miesiecy to znaczy, ze adwokat jest do d.....
    Dobry adwokat wyciaga w ciagu miesiaca za kaucja - oczywiscie to kosztuje.
    Na paczke odziezowa znajomy musi miec talon od wychowawcy, ktory musi trafic
    do osoby, ktora mu poda odziez wyszczegolniona na talonie.

    A znajomy nie ma rodziny, ktora mu pomaga? Z jakiego jest miasta? Mozesz
    napisac na priv.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2002-03-13 22:31:59
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    | Jak znajomy siedzi od dwoch miesiecy to znaczy, ze adwokat jest do
    d.....
    | Dobry adwokat wyciaga w ciagu miesiaca za kaucja - oczywiscie to
    kosztuje.

    Nie zawsze mozna wyciagnac za kaucja. Uwierz mi. Czesto mozna trafic na
    prokuratora, ktory nie widzi mozliwosci wypuszczenia klienta za kaucja w
    postepowaniu przygotowawczym, tym bardziej na poczatkowym jego etapie.
    Wszystko zalezy przeciez od charakteru sprawy/okolicznosci o ktorych w
    tym przypadku nic nie wiemy.

    no chyba, z masz na mysli "inne" zalatwienie sprawy:-/

    ->piotr

  • 4. Data: 2002-03-14 19:09:43
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    W zależności do czyjej dyspozycji jest twój przyjaciel - należy zwracać
    sie o wydanie zgody na dostarczenie paczki czy widzenia .Na widzenia z
    tymczasowo aresztowanym zezwoleń udziela sie w zasadzie najblizszej
    rodzinie.Niekiedy jest uzasadniona obawa ,że tymczasowo aresztowany kontakt
    może wykorzystać w celu utrudnienia postępowania karnego . Sandra

    --
    Sandra

  • 5. Data: 2002-03-14 20:31:57
    Od: "Blaros" <b...@w...pl>

    .Na widzenia z
    > tymczasowo aresztowanym zezwoleń udziela sie w zasadzie najblizszej
    > rodzinie.>
    Niestety ani matka ani ojciec ani brat nie dostal widzenia:(

  • 6. Data: 2002-03-15 12:08:13
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    KKW:

    Art. 215. § 1. Tymczasowo aresztowany ma prawo do porozumiewania się z
    obrońcą lub pełnomocnikiem będącym adwokatem podczas nieobecności innych
    osób oraz korespondencyjnie. Jeżeli organ, do którego dyspozycji tymczasowo
    aresztowany pozostaje, zastrzeże przy widzeniu obecność swoją lub osoby
    upoważnionej - widzenie odbywa się w sposób wskazany przez ten organ.

    § 2. Tymczasowo aresztowanemu należy umożliwić przygotowanie się do obrony.

    Art. 216. § 1. Tymczasowo aresztowany może korzystać z własnej odzieży,
    bielizny i obuwia, chyba że zakłóca to porządek ustalony w areszcie śledczym
    lub sprzeciwiają się temu względy bezpieczeństwa lub względy sanitarne.

    § 2. Tymczasowo aresztowany może za zgodą organu, do którego dyspozycji
    pozostaje, oraz dyrektora aresztu korzystać z wyżywienia, środków
    leczniczych i higieny otrzymywanych spoza aresztu śledczego.

    § 3. Organ, do którego dyspozycji tymczasowo aresztowany pozostaje, może
    ograniczyć lub określić sposób korzystania przez tymczasowo aresztowanego z
    uprawnień, o których mowa w § 1 i 2.

    Art. 217. § 1. Tymczasowo aresztowany może uzyskać widzenie po wyrażeniu
    zgody przez organ, do którego dyspozycji pozostaje; korespondencja
    tymczasowo aresztowanego podlega cenzurze tego organu, chyba że organ ten
    zarządzi inaczej.

    § 2. Organ, o którym mowa w § 1, może ograniczyć lub określić sposób
    korzystania przez tymczasowo aresztowanego z prawa do kontaktowania się z
    duchownymi świadczącymi posługi religijne lub innymi osobami, jeżeli wymaga
    tego konieczność zapewnienia prawidłowego toku postępowania karnego.

  • 7. Data: 2002-03-15 21:06:52
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    USP - ust.2 Zezwolenia ,o którym mowa w ust.1, nie udziela się, jeżeli :
    1)tymczasowo aresztowany nie pozostaje do dyspozycji sądu w danej sprawie,
    2)tymczasowo aresztowany jest oskarżony o zbrodnię albo występek określony w
    art.256 lub 257kk bądź był za ten występek skazany ,
    3)zachodzi uzasadniona obawa ,że tymczasowo aresztowany wykorzysta widzenie

  • 8. Data: 2002-03-16 02:33:18
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "news.faq.net.pl" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymaga
    > >

    > Witam:-)
    > Oczywiście Panie Buker nie neguje tych art. odpowiedziałam kiedy nie
    będzie takiej zgody , nie podważając art. KKW
    >jedynie przedstawiłam ,że w sytuacjach innych podst. też do podjęcia
    stosownych decyzji może być nie tylko KK ;Kpk,KKW ale równie sądy bazują na
    przepisach zawartych na USP - Ustrój sądów powszechnych dostarczanyn sędziom
    sukcesywnie z nowymi zmianami w tej kwestii
    >a Blaros nie napisał na grupie za co aresztowano przyjaciela i do czyjej
    dyspozycji pozostaje w tej chwili
    >jeśli do dyspozycji sądu to jeszcze jest inna możliwość ,że sędzia
    przewodniczący może wydać zgodę na piśmie ok. chyba jak dobrze pamiętam 15
    min . Takie zezwolenie doręcza się dowódcy konwoju ,wskazując miejsce i czas
    trwania widzenia . Sandra