  • 1. Data: 2004-09-11 09:55:13
    Temat: Prosze o pomoc Dziennik Ustaw 1990 rok
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!

    Prosze grupowiczow o pomoc poniewaz szukam Dziennika Ustaw nr 4 z 1990 r ,
    dokladnie szukam Art 7a ust.1o szczegolnych zasadach rowiazywania z
    pracownikami stosunkow pracy z przyczyn dotyczacych zakladu pracy.

    P.S Zostalem zwolniony z przyczyn zakladu a pracodawca zatrudnil na moje
    zwolnione stanowisko osobe zewnatrz ktora ma umowe dokladnie na te
    stanowisko z ktorego ja zostalem zwolniony.

    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2004-09-11 10:34:08
    Temat: Re: Prosze o pomoc Dziennik Ustaw 1990 rok
    Od: <Marcin>

    Użytkownik "Dexter" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > dokladnie szukam Art 7a ust.1o szczegolnych zasadach rowiazywania z
    > pracownikami stosunkow pracy z przyczyn dotyczacych zakladu pracy.

    Art. 7a. (7) 1. (8) W razie ogłoszenia upadłości lub zarządzenia likwidacji
    zakładu pracy i braku środków na wynagrodzenia dla pracowników, syndyk lub
    likwidator może rozwiązać stosunek pracy bez wypowiedzenia pod warunkiem
    niezgłoszenia przez pracownika sprzeciwu w terminie 5 dni od dnia otrzymania
    zawiadomienia o zamierzonym rozwiązaniu stosunku pracy. Pismo syndyka lub
    likwidatora powinno zawierać pouczenie w tej sprawie. Pracownikowi, z którym
    rozwiązano stosunek pracy, przysługuje, niezależnie od odprawy przewidzianej
    w art. 8, dodatkowe odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres
    wypowiedzenia.
    2. Rozwiązanie stosunku pracy w trybie, o którym mowa w ust. 1, traktuje się
    jak rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem dokonanym przez zakład
    pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy.
    3. O zamiarze rozwiązania stosunku pracy w trybie określonym w ust. 1 syndyk
    lub likwidator zawiadamia na piśmie zakładową organizację związkową, która
    może w ciągu 5 dni od otrzymania zawiadomienia zgłosić na piśmie opinię w
    tej sprawie.
    4. Przy rozwiązywaniu stosunków pracy w trybie określonym w ust. 1 i 2 nie
    stosuje się przepisów art. 2-4.
    5. Wszelkie nie zaspokojone należności pracownicze podlegają zaspokojeniu w
    trybie i na zasadach przewidzianych odrębnymi przepisami, z tym że syndyk
    lub likwidator z urzędu uwzględnia te należności w wykazie wierzytelności do
    upadłego lub likwidowanego zakładu pracy.

  • 3. Data: 2004-09-11 17:25:02
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

> [...]
    > zwolnione stanowisko osobe zewnatrz ktora ma umowe dokladnie na te
    > stanowisko z ktorego ja zostalem zwolniony.

    Poszukaj na stronach sejmowych.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl