  • 1. Data: 2007-12-07 21:58:02
    Temat: Prosba o porade - nieuczciwy fachowiec
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    Witam.
    Zamowilem w pewnej firmie 5 drzwi wraz z montazem. Umowilismy sie na
    montaz na dzisiaj. Fachowiec przyjechal, wstawil drzwi a syn podpisal
    wykonanie uslugi. Gdy wrocilem do domu okazalo sie ze jedne drzwi sa
    uszkodzone mechanicznie a drugie sa bardzo krzywo zamontowane.
    Dzwonilem do osoby ktora je montowala z prosba o poprawke, ale ona
    stwierdzila ze teraz nie ma czasu aby to poprawic, a ze drugie drzwi
    nie byly uszkodzone. Czy mozna zrobic cos z nieucziwym fachowcem jesli
    ma juz podpisany przez pelnoletniego syna odbior?? Prosze o podpowiedz

    pozdrawiam Maciej Gorski

  • 2. Data: 2007-12-08 08:37:01
    Temat: Re: Prosba o porade - nieuczciwy fachowiec
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 07-12-2007 o 22:58:02 Maciek <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie byly uszkodzone. Czy mozna zrobic cos z nieucziwym fachowcem jesli
    > ma juz podpisany przez pelnoletniego syna odbior?? Prosze o podpowiedz

    do 10 dni mozna zworicic drzwi a on ponownie musi wstawic poprzednie

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 3. Data: 2007-12-08 09:44:55
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    > do 10 dni mozna zworicic drzwi a on ponownie musi wstawic poprzednie
    >
    > leon
    > --

    Ale w jakim sensie zwrocic? Po prostu to zglosic w firmie? Ale nie
    bede mial zadnego pokwitowania ze cos takiego zglosilem
    a pozniej mi powiedza ze 10 dni juz minelo.

    pozdr. Maciej

  • 4. Data: 2007-12-08 10:02:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 08 grudzień 2007 10:44
    (autor Maciek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <8...@r...go
    oglegroups.com>):

    > Ale w jakim sensie zwrocic?

    Zapewne w żadnym.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 5. Data: 2007-12-08 10:39:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.12.2007 Maciek <p...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > nie byly uszkodzone. Czy mozna zrobic cos z nieucziwym fachowcem jesli
    > ma juz podpisany przez pelnoletniego syna odbior?? Prosze o podpowiedz

    Art. 637. § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich
    usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni
    termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie
    przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała
    nadmiernych kosztów.
    § 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że
    przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim,
    zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady
    nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w
    odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie
    nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

    To na początek.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-12-08 11:28:09
    Od: Maciek <p...@i...pl>

> [...]
    > odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie
    > nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

    Dziekuje bardzo! A co jesli syn podpisal odbior, Czy to nie zwalnia
    wykonawce od odpowiedzialnosci?
    Maciej

  • 7. Data: 2007-12-08 12:00:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.12.2007 Maciek <p...@i...pl> napisał/a:
    > Dziekuje bardzo! A co jesli syn podpisal odbior, Czy to nie zwalnia
    > wykonawce od odpowiedzialnosci?

    A co na tym odbiorze stoi i jak bardzo oczywista jest ta usterka? Dlaczego
    syn tego nie zauważył?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-12-08 13:18:12
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    On 8 Gru, 13:00, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > A co na tym odbiorze stoi i jak bardzo oczywista jest ta usterka? Dlaczego
    > syn tego nie zauważył?
    >
    > --
    > Marcin

    W jednych drzwiach jest uszkodzony naroznik, a drugie sa tak krzywo
    osadzone ze widac to golym okiem bez przykladania zadnych przyzadow.
    syn tego nie zauwazyl bo w pomieszczeniu jest balagan (remont),
    wszedzie sa folie itp. wykonawca dal mu papier do podpisania i on to
    zrobil, dokladnie nie wie co podpisal. Czy jesli ja zamawialem drzwi
    to czy podpis syna jest wystarczajacy?

    Maciej

  • 9. Data: 2007-12-08 13:36:48
    Od: "Pawel " <p...@g...pl>

    Witam,

    > do 10 dni mozna zworicic drzwi a on ponownie musi wstawic poprzednie

    Tylko, ze sama umowa wcale nie musiala byc podpisana poza lokalem
    przedsiebiorcy. Ciezko wrozyc bez dodatkowych szczegolow, ale umowa mogla byc
    podpisana duzo wczesniej w lokalu przedsiebiorcy, a teraz po prostu czlowiek
    przyjechal i drzwi zamontowal. Tak wiec z tej ustawy raczej nic nie bedzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 10. Data: 2007-12-08 17:26:33
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    >wszedzie sa folie itp. wykonawca dal mu papier do podpisania i on to
    >zrobil, dokladnie nie wie co podpisal. Czy jesli ja zamawialem drzwi

    Skoro syn nie jest stroną umowy ani nie był upoważniony przez ciebie do
    dokonania odbioru wykonania usługi to tak jakby to przypadkowy
    przechodzień podpisał. Ale jeśli syn podpisał i pewnie zapłacił to trudno
    sie tego wyprzeć..

    zbyszek