  • 1. Data: 2002-02-12 12:18:50
    Temat: Prosba o ocene - czy uda sie wyegzekwowac?
    Od: "siewa26" <s...@g...pl>

    Witam.
    Pierwszy raz piszę na tę grupę. Mam następujące pytanie:

    Spółdzielnia mieszkaniowa oddała mieszkanie z opóźnieniem prawie 100
    dniowym. W podpisywanej umowie jest napisane, że Spółdzielnia za każdy
    dzień zwłoki powinna zapłacic 0,1% od wartości mieszkania, ale po
    wyegzekwowaniu tych pieniędzy od wykonawcy budynku. Firma wykonująca roboty
    budowlane już nie istnieje, prezez spółdzielni pokazywał mi pisma wzywające
    do zapłaty w/w firmę.

    Czy istneje możliwość wyegzekwowania pieniędzy za zwłokę w oddaniu
    mieszkania od spółdzielni? Jak oceniacie taką możliwość? Muszę dodać, że
    jest to raczej biedna spółdzielnia i aby dokończyć budowę musiała zaciągnąć
    kredyt, gdyż nie sprzedała jeszcze wszystkich mieszkań.

    Pozdrawiam wszystkich Sebastian Stefanowicz.

  • 2. Data: 2002-02-12 15:26:37
    Temat: Re: Prosba o ocene - czy uda sie wyegzekwowac?
    Od: "Kinga" <k...@i...pl>

    na clopski rozum:
    podpisales umowe nie z wykonawca- firma budowlana, tylko ze spoldzielnia.
    jesliw umowie masz jasno napisane, ze spoldzielnia odda kase, dopiero jak
    sama dostanie, to juz gorzej. Moze wtedy sprawdz, czy taka umowa jest zgodna
    z prawem. Inaczej ten zapis nie musi byc wiazacy. Jesli zapisu nie bylo w
    umowie, to ciebie nbie obchodzi, skad spoldzielnia wezmie kase

  • 3. Data: 2002-02-12 17:27:16
    Od: "siewa26" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kinga" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z prawem. Inaczej ten zapis nie musi byc wiazacy. Jesli zapisu nie bylo w
    > umowie, to ciebie nbie obchodzi, skad spoldzielnia wezmie kase

    Oczywiscie ten zapis byl w umowie, kwota do wyegzekwowania to 6900 zł plus
    odsetki za rok czasu czyli okolo 9800 zł

  • 4. Data: 2002-02-13 00:48:17
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Trzeba by spojrzec na cel samego zapisu w umowie. Zastrzezenie w niej kar za
    opoznienie w jej realizacji ma charakter odszkodowawczy. Uzaleznianie jednak
    jego wyplaty od warunku na ktorego spelnienie nie masz najmniejszego wplywu
    (no bo jak zmotywujesz SM do tego by egzekwowala) powoduje iz zapis stawalby
    sie martwy. Biorac pod uwage zasade ekwiwalentnosci swiadczen z umowy Ty -
    SM (oni terminowa realizacja - ty terminowa platnosc) sad powinien przyjac
    wlasciwa tresc takiego zapisu w ewentualnym postepowaniu sadowym. Posilkujac
    sie takimi ogolnymi zasadami mozna by sprawy dochodzic w sadzie. Pytanie
    tylko czy w takiej sytuacji gdy SM jest biedna a mimo to rzetelna w
    wykonaniu swoich zobowiazan (coraz rzadziej spotyakane) warto jest
    podstawiac jej noge. No bo jak oglosza jej upadlosc to bedzie niepewnosc co
    dalej.
    pozdrawiam
    derski

  • 5. Data: 2002-02-13 05:05:58