  • 1. Data: 2004-09-09 19:13:14
    Temat: Prokuratura
    Od: a...@s...sk

    Dzien dobry.
    Wykonuje czasem niewielkie zlecenia windykacyjne dla zaprzyjaznionych firm i nie
    wiem, czy jako osoba nie bedaca pracownikiem tychze firm, a jedynie posiadajaca z
    nimi umowe moge reprezentowac je przed prokuratura - skladajac doniesienie o
    popelnienieu przestepstwa przez dluznikow firm wspolpracujacych. Troche moze
    zagmatwalem, ale licze na prosta i czytelna odpowiedz.
    Za ktora to z gory bardzo dziekuje
    Mariusz

    ------- reklama ---------------------------------------
    http://webhosting.szm.sk - AKCIA, REKLAMA ZADARMO, NESKUTOCNE ZLAVY
    Ziskaj vlastnu domenu, webstranku www.xxxxxx.sk a vlastne maily
    c...@x...sk v cenach uz od 80Sk/mesiac.

  • 2. Data: 2004-09-09 21:59:13
    Temat: Re: Prokuratura
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik <a...@s...sk> napisał w wiadomości

> [...]
    > skladajac doniesienie o popelnienieu przestepstwa przez dluznikow firm
    > wspolpracujacych. Troche moze zagmatwalem, ale licze na prosta i czytelna

    Kazdy moze zlozyc zawiadomienie o przestepstwie.

    Czy twoja chec "reprezentacji" tychze firm sprowadza sie tylko do
    zawiadamiania?
    NoMAD

  • 3. Data: 2004-09-09 22:54:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@s...sk> napisał w wiadomości

    Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa może złożyć dowolna
    osoba. nawet nie związana ze zdarzeniem. Tak więc możesz składać takie
    zawiadomienia. natomiast nie możesz ich tam reprezentować. W postępowaniu
    karnym zawarowane jest to dla profesjonalistów, a więc adwokatów i radców
    prawnych. Chyba, ze jesteś pracownikiem pokrzywdzonej firmy.

  • 4. Data: 2004-09-10 16:13:18
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > karnym zawarowane jest to dla profesjonalistów, a więc adwokatów i radców
    > prawnych. Chyba, ze jesteś pracownikiem pokrzywdzonej firmy.

    A ja będę uparty :) - nie ma obecnie podstawy do reprezentowania przez
    pracownika

    KG

  • 5. Data: 2004-09-10 21:21:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A ja będę uparty :) - nie ma obecnie podstawy do reprezentowania przez
    > pracownika

    ja swoją opinię opieram przede wszystkim na kpk.:

    Art. 88. § 1. Do pełnomocnika stosuje się odpowiednio art. 77, 78, 82-84 i
    86 § 2.
    § 2. Pełnomocnikiem instytucji państwowej, samorządowej lub społecznej może
    być także radca prawny albo inny pracownik tej instytucji lub jej organu
    nadrzędnego.

    Art. 82. Obrońcą może być jedynie osoba uprawniona do obrony według
    przepisów o ustroju adwokatury.

    A Ty swoją na czym, jeśli można spytać?

  • 6. Data: 2004-09-11 08:28:05
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > A Ty swoją na czym, jeśli można spytać?

    Na aktualnym brzmieniu tych przepisów :)

    KG

  • 7. Data: 2004-09-11 08:42:11
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <>

> [...]
    może
    > być także radca prawny albo inny pracownik tej instytucji lub jej organu

    Aktualnie brzmienie kpk:

    Art. 88. § 1. Do pełnomocnika stosuje się odpowiednio art. 77, 78, 82-84 i
    86 § 2.
    § 2. (38) Pełnomocnikiem instytucji państwowej, samorządowej lub społecznej
    może być również radca prawny.
    § 3. (39) W zakresie roszczeń majątkowych pełnomocnikiem osoby prawnej innej
    niż przewidziana w § 2, jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości
    prawnej, a także osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą może
    być również radca prawny.

    -----
    Pzdr