  • 1. Data: 2003-05-29 06:13:26
    Temat: Profit artykuł o lojalności nakazanej
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Witam
    Temat zakazu konkurencyjności był już poruszany ale zapytam jeszcze raz.
    W artykule z "Profitu" 8/2002 pt. "Lojalność nakazana" głównie opisano
    stosunek pracy (pracodawca pracownik) natomiast mnie interesuje umowa
    agencyjna, przedstawicielska czy jak ją jeszcze zwał czyli jestem na własnym
    rozrachunku i mam umowę z inną firmą.
    W Proficie napisano:
    "...Umowa ta jest zawierana na podstawie ogólnych przepisów kodeksu
    cywilnego, a więc wg. zasady swobody zawierania umów..."
    Dalej opisany jest przypadek pracownika który miał w umowie zakaz
    konkurencyjności ale przeszedł do konkurencyjnej firmy ale na inne
    stanowisko. (przynajmniej w nazwie)
    "... ten przykład nie jest złamaniem zakazu konkurencyjności. Wyjątek
    stanowiłaby sytuacja, gdyby w umowie zostało zapisane, że pracownik nie może
    się zatrudnić w tej konkretnej firmie..." "... tu zadziałać może ustawa o
    zwalczaniu nieuczciwej konkurencji...i wg KC"
    Ja mam zapis który mówi o zakazie pracy (itp.) przez dwa lata w firmie
    konkurencyjnej na jakim kolwiek stanowisku.
    Moje pytanie jest takie
    1) Czy mogę rządać renty, odszkodowania czy jak tam to zwał od firmy?
    2) Czy w momencie otrzymania odmowy (pyt.1) mogę uznać że zapis traci moc?
    3) Czy jeśli pyt.1 i 2 nie ma zastosowania to mogę zająć inne stanowisko w
    firmie konkurencyjnej ?
    Jak można to obejść rzeby nie być w plecy
    (Człowiek młody to podpisuje jak leci a później ma problem)
    k...@w...pl

  • 2. Data: 2003-05-29 20:19:57
    Temat: Re: Profit artykuł o lojalności nakazanej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zakaz konkurencji jest opisany w kodeksie pracy (art. 101 (1) i następne).
    Tam znajdziesz generalnie odpowiedzi na postawione pytania.
    Trudno mi donosić się do artykułu przez Ciebie cytowanego, bo nie mam całego
    tekstu. Sądzę jednak, że wyrywając z kontekstu fragment trochę wypatrzyłeś
    jego znaczenie. Na zasadach kodeksu cywilnego, to są zawierane umowy o
    niekonkurencji w wypadku umów cywilno prawnych. Czyli gdybyś nie był
    pracownikiem tylko np. agentem firmy. Z Twojego postu wnioskuję jednak, że
    Ty byłeś (jesteś) pracownikiem.

  • 3. Data: 2003-05-30 06:55:25
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

> [...]
    > niekonkurencji w wypadku umów cywilno prawnych. Czyli gdybyś nie był
    > pracownikiem tylko np. agentem firmy. Z Twojego postu wnioskuję jednak, że

    Właśnie jestem agentem a nie pracownikiem. Może faktycznie nie wyraziłem się
    jasno. przepraszam
    k...@w...pl

  • 4. Data: 2003-05-30 07:22:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Taka sytuacja była już wałkowana na tym forum. Myślę, że znajdziesz w
    archiwum. Chodziło o umowy o dzieło, ale to sprawy nie zmienia.