    From: "Łukasz Lachowicz" <n...@U...fstation.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problemy ze spółdzielnią mieszkaniową
    Date: Fri, 14 Feb 2003 20:52:06 +0100

    Witam,
    piszę na grupe gdyż jestem zbulwersowany sytuacja która dziś miała
    miejsce.... Mieszkam z rodzicami w mieszkaniu własnościowym w budynku (ok 25
    lokali) który należy do spółdzielni - jeszcze gdyz ma on być (nie wiem czy
    sie nie mylę i nie mieszam) wspólnotą mieszkańców, niestety z powodu
    problemow ze sprzedaża lokalu na dole (na sklep) budenk jest ciągle
    własnością spółdzielni z czego jest ona nie zadowolona. Przyklady tego
    niezadowolenia widać ilekroc lokatorzy zwracjają się z jamiś problemem do
    pana vice prezesa - jest on wtedy opryskliwy i zbywa nas (nie wiedziałem o
    tym wcześniej ale podnosił ton równierz na moją mamę która próbowała coś
    załatwić / poprosic o coś / zgłosic problem).

    To taki wstęp (może zbędny, rozpisuje sie tak gdyż jestem zdenerwowany).
    Dziś mama poprosila mnie gdy byłem w domu abym sprawdzil czy skrzynka z
    zaworem gazu na zewnątrz budynku - w takiej zółtej metalowej skrzynce - jest
    zamknięta. Okazało się, że nie. Dowiedziaęlm się od mamy ze jest ona otwarta
    od kilku dni i ze pomimo telefonow do vice prezesa nic nie zostało zrobione
    (dodać chce ze co wiecżór w tym miejscu zbierają sie okoliczni 'żule' i
    zostawiają tam czasem butelki i inne śmiecie - nie daj Boze jakby to były
    niedopałki), mial on wręcz pretensje ze mu sie zrwaca uwage i mowil ze to
    nie jest problem ze kazdy ma dostep do skrzynki i rury z gazem zasilajacej
    cały budynek. Nie zostało nic zrobione w tej sprawie skrzynka cały czas byla
    otwarta, zaś dzis gdy zadzwonila moja mama, vice prezes dosłownie zaczął na
    nią krzyczeć ze to nie jesgo sprawa i ze to nie jest problem i zeby mu dac
    spokój. Zadzwoniłem do pogotowia gazoego i zapytałem sie co w związku z taką
    sytuacją i czy naprawde jest to normalne i bezpiecznie a przedewszystkim kto
    za to odpowiada i powiedziano mi ze to nie jest normalne i ze odpowiada za
    to spłdzielnia.

    Gdy ja zadzwoniłem do prezesa i grzecznie przedstawiłem ta sprawę uslysząłem
    to samo ze to nie jego sprawa, gdy powiedziałem o rozmowie z pogotowiem
    gazowym i ze takie zachowanie jest karalne wykrzyczano mi: chcecie to
    piszczie skargę (albo donos - nie pamietam słowa) i odlożyl słuchawkę.

    Co moge w takiej sytaucji zrobić ? komu to zgłosić? czy to nie lamie
    przepisów pożarowych - jezeli tak to jakich ? Wponiedzialem ide z mama do
    pani prezes, podobno on jest normalniejsza od vice prezesa. Zastanawia mnie
    co możemy powiedzieć - na co zwrócic uwagę na co się powolać w tym wypadku i
    ogolnie w przypadkach nie wypełniania obowiazkow przez spółdzielnie i w
    końcu komu to zgłosić ?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    ---