    From: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem ze zrozumieniem ustawy
    Date: Mon, 23 Aug 2004 15:06:02 +0200

    Witam
    Mam problem ze zrozumieniem tresci ustawy. Chodzi mi mianowicie o ustawe o
    przeciwdzialaniu bezrobociu z dnia 14 grudnia 1994

    art.47. ust.2

    2. Kierowanie do zatrudnienia za granicą przez upoważnione jednostki
    kierujące
    odbywa się na podstawie umów cywilnoprawnych zawieranych przez te jednostki
    z obywatelami polskimi. Umowy te powinny określać:
    1) pracodawcę zagranicznego;
    2) okres zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
    3) rodzaj oraz warunki pracy i wynagradzania, a także przysługujące
    kierowanej
    osobie świadczenia socjalne;
    4) zasady i warunki ubezpieczenia społecznego oraz od następstw
    nieszczęśliwych
    wypadków i chorób tropikalnych;
    5) obowiązki i uprawnienia osoby kierowanej oraz jednostki kierującej;
    6) inne zobowiązania stron;
    7) zakres odpowiedzialności cywilnej stron w przypadku niewykonania lub
    nienależytego wykonania umowy zawartej między jednostką kierującą a
    obywatelem polskim oraz tryb dochodzenia związanych z tym roszczeń;
    8) kwotę należną jednostce kierującej z tytułu faktycznie poniesionych
    kosztów
    związanych ze skierowaniem do pracy za granicą;
    9) informację o zezwoleniach na pracę.

    Jak myslicie w pkt 8 powyzszego tekstu slowo "skierowaniem" jest w trybie
    dokonanym?

    Chodzi mi o to ze biuro zobowiazalo sie skierowac mnie do pracy za granica,
    za to pobralo nalezna im oplate. Niestety z ich uslugi nic nie wyszlo. Pracy
    nie ma i nie bedzie (umowa jest juz rozwiazana). Niestety nie chca mi oddac
    wplaconch pieniedzy :(

    I teraz wlasnie pytanko czy maja do tego prawo?

    Pozdrawiam
    Rafal