  • 1. Data: 2005-09-27 14:10:15
    Temat: Problem ze spłatą normatywu!!!!!!!!!!!
    Od: "Janusz" <j...@w...pl>

    Szanowni Forumowicze, proszę o wyjaśnienie takiej kwestii.

    Spółdzielnia od 10 lat nalicza mi normatyw po a zł/m2 x ilość m2 powierzchni
    mieszkania miesięcznie.
    Ja go wcale nie spłacałem, ale Spółdzielnia twierdzi, że od 5 lat wpłacała
    za mnie raz w pełnej,
    a raz w niepełnej wysokości ten normatyw do banku kredytujacego.
    Teraz domaga się kwoty za całe 10 lat z odsetkami za zwłokę.
    Pytanie:
    1) Czy spłata normatywu i odsetki za zwłokę są tzw. świadczeniem okresowym
    przedawniającym się po 3 latach?
    2) Czy powinienem zwrócić Spółdzielni kwotę normatywu + odsetki za zwłokę za
    za 3, 5, czy 10 lat, czy też tyle ile
    dokładnie Spółdzielnia wniosła do banku w ciągu tych ostatnich 5 lat ?
    Podstawa prawna naliczania normatywu:
    Ustawa z dnia 30 listopada 1995r. o pomocy państwa w spłacie kredytów
    mieszkaniowych Dz.U nr 5 poz.32 z 1996r.

    Janusz