  • 1. Data: 2003-11-16 22:27:45
    Temat: Re: Problem z wekslem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kardynalne znaczenie ma to, czy na wekslu jest pieczęć Stowarzyszenia
    (albo wpisana jego nazwa jako trasata), czy tylko ich podpisy. Jeśli tylko
    ich podpisy, to zobowiązanie spada na nich jako osoby fizyczne. Jeśli jest
    pieczęć lub wpisano Stowarzyszenie jako trasata, to dłużnikiem jest
    stowarzyszenie.

  • 2. Data: 2003-11-17 19:59:51
    Temat: Problem z wekslem
    Od: " Marcos" <q...@g...pl>

    Witam
    Podpisalem jakis czas temu umowe ze stowarzyszenim, które niedawno
    zakonczylo dzialalnosc (prowadzilo dzialalnosc gospodarcza) ale jako takie
    nadal istnieje i nie mam jak sciagnac swojej kasy, bo stowarzyszenie
    nie posiada zadnego majatku.Do umowy był weksel podpisany przez prezesa
    i wiceprezesa stowarzyszenia. Mój problem polega na tym, ze nie wiem
    od kogo na podstawie weksla wymagac kasy. Od prezesow, bo to
    ich podpisy widnieja na wekslu, czy od stowarzyszenia, bo przeciez w jego
    imieniu zaciagneli zobowiazanie. Może ktos pomoze mi, bo choc kwota
    nie jest olbrzymia, ale dla mnie ma wielkie znaczenie. Dodam, ze sprzet,
    który otrzymali zostal im skradziny &#8211; tak twierdza.
    Jeśli ktos udzieli mi odpowiedzi, to proszę o podanie podstawy prawnej, bo
    nie chce wyjsc na glupka w rozmowie z zarzadem.

    Pozdrawiam
    Marcos

  • 3. Data: 2003-11-18 18:06:40
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > ich podpisy, to zobowiązanie spada na nich jako osoby fizyczne. Jeśli jest
    > pieczęć lub wpisano Stowarzyszenie jako trasata, to dłużnikiem jest

    Gdyby jeszcze jakimś szczęśliwym zbiegiem okoliczności okazało się, że
    prezesi podpisując się pod pieczątką nie mieli prawa do zaciągania zobowiązań
    wekslowych w imieniu stowarzyszenia (np. wymagany był podpis prezesa i 1
    wiceprezesa, a podpisał się tylko prezes), to odpowiadają oni prywatnie.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl