  • 1. Data: 2005-10-03 14:38:44
    Temat: Problem z natretnym kolesiem - dzwoni i denerwuje.
    Od: "Michał" <n...@n...pl>

    Witam.

    Problem dotyczy pośrednio mnie,bezpośrednio mojej dziewczyny i jej rodziców.
    Moja dziewczyna 6 lat temu była z innym,ten od tamtego czasu regularnie
    wydzwania na telefon ojca mojej dziewczyny (wcześniej ten numer miała moja
    dziewczyna).
    Jego telefony denerwują jej rodzine,gdyż koleś wydzwania po nocach
    (3-cia,4-ta) i w dzień.
    rodzice zdenerwowani wrzeszczą na dziewczyne,ta nie wie co ma robić.
    Tłumaczyła mu wielokrotnie,że to telefon ojca i że ona nie chce się z nim w
    żaden sposób kontaktować.
    Koleś nie daje za wygraną,wkurzony ojciec (po wielu telefonach tego gościa)
    wkoncu daje numer córki,aby sam miał wreszcie spokój.Gdy dziewczyna nie
    odbiera swojego telefonu lub nie odpisuje na smsy,ten koleś znowu wydzwania
    do ojca i znowu są kłótnie.
    Jak poradzić sobie z takim stręczycielem,czy policja może zrobić coś
    skutecznego w tej sprawie-jeśli nie,to kto?
    Dodam,że ów adorator to nie byle koleś z osiedla,a prezes jednej z
    warszawskich firm brokerskich.
    Obecnie sytuacja wygląda tak,że moja dziewczyna ma dodatkowy telefon z nowym
    numerem,który dała temu kolesiowi tylko po to,by ten nie wydzwaniał po
    rodzinie.Jednak sytuacja ta jest bynajmniej normalna.
    Czy można temu jakoś zaradzić?

  • 2. Data: 2005-10-03 14:47:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Michał napisał:
    [..]
    > Czy można temu jakoś zaradzić?

    W takich sytuacjach to tylko twarda męska rozmowa, po której delikwent
    spędza czas u dentysty a nie przy telefonie.
    Wierz mi, że działa jak cud :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 3. Data: 2005-10-03 14:54:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał napisał(a):

    > Jak poradzić sobie z takim stręczycielem,czy policja może zrobić coś
    > skutecznego w tej sprawie-jeśli nie,to kto?

    Chyba nie wiesz co to stręczyciel, bo jeśli on nim jest to nie wiadomo
    kim była ona ;)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-10-03 15:00:48
    Od: "Michał" <n...@n...pl>

    > Chyba nie wiesz co to stręczyciel, bo jeśli on nim jest to nie wiadomo
    > kim była ona ;)

    o w morde! użyłem bardzo nieodpowiedniego sformułowania.
    Ogółnie chodziło mi o NATRĘTA, co ze stręczycielem ma mało wspólnego.

  • 5. Data: 2005-10-03 15:16:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > W takich sytuacjach to tylko twarda męska rozmowa, po której delikwent
    > spędza czas u dentysty a nie przy telefonie.
    > Wierz mi, że działa jak cud :)

    A, to już wiem, Arnoldzik, czemu tyle osób czeka z takim utęsknieniem na
    twoje z dawna obiecywane wizyty - zwyczajnie dostałeś parę razy w mordę
    i teraz się boisz ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-10-03 15:17:02
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > twoje z dawna obiecywane wizyty - zwyczajnie dostałeś parę razy w mordę
    > i teraz się boisz ;->

    Uwazaj bo Cie zalatwi w trybie wyborczym!

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2005-10-03 15:18:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał wrote:

    > o w morde! użyłem bardzo nieodpowiedniego sformułowania.

    Jak Twoja luba to przeczyta, to jeszcze od niej w łeb za to dostaniesz ;->

  • 8. Data: 2005-10-03 15:31:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał wrote:

> [...]
    > numerem,który dała temu kolesiowi tylko po to,by ten nie wydzwaniał po
    > rodzinie.Jednak sytuacja ta jest bynajmniej normalna.

    Tak na 'dzień dobry' to mamy Art. 107 KW:
    "Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w
    inny sposób złośliwie niepokoi, podlega karze ograniczenia wolności,
    grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany."

    Jeśli jeszcze jakoś grozi (popełnieniem przestępstwa, procesem karnym
    lub rozgłoszeniem wiadomości uwłaczającej czci - zarówno wobez jej jak i
    jej najbliższych; patrz: groźby bezprawne) w celu osiągniecia jakiegoś
    skutku (czyli jej 'powrotu' do niego) może będzie Art. 191 KK, a
    konkretnie paragraf 1 (bo chyba kasy nie żąda):
    "§ 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub
    szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną
    obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."

    Ogólna rada póki co: nagrywać, rejestrować, zgłaszać - do skutku.
    Prędzej czy później funkcjonariusze będą się musieli bydlakiem zająć.

    Alternatywne, aczkolwiek bardziej śliskie podejście: zagrozić
    opublikowaniem całej historii wraz z jego danymi osobowymi (oraz danymi
    jego firmy). Wtedy niejako automatycznie samemu podpdada się pod 191,
    ale IMHO dałoby się wybronić stanem wyższej konieczności.

    Niemniej jednak tego sposobu zdcydowanie nie polecam - przynajmniej bez
    konsultacji z dobrym prawnikiem (czytaj: drogim, a najlepiej droższym od
    prawnika tamtego bęcwała).

    Podejście 'nie wprost' - jeśli gość ma rodziców, porozmawiać z nimi.
    Taki gnojki to często straszne maminsynki. Mimo stanowisk i wieku. A
    jeśli rodzice choć trochę porządni, to go utemperują.

  • 9. Data: 2005-10-03 15:32:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rezist.com wrote:

    > Uwazaj bo Cie zalatwi w trybie wyborczym!

    Tzn. co? Zaszantażuje mnie groźbą, że prezydentem zostanie? Nie ma
    szans... ;-)

  • 10. Data: 2005-10-03 15:36:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Niemniej jednak tego sposobu zdcydowanie nie polecam - przynajmniej bez
    > konsultacji z dobrym prawnikiem (czytaj: drogim, a najlepiej droższym od
    > prawnika tamtego bęcwała).

    Myślę że wnioskowanie o jakości usług prawniczych po ich cenie, jest
    głupie.