  • 11. Data: 2006-08-31 20:07:14
    Temat: Re: Problem z Opieką Społeczną.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:gdfjs3-rs7.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Teoretycznie powinno wystarczyć, że inicjator wątku powie "ja go tam nie
    > wysyłałem i żadnej umowy nie podpisywałem".

    Jak pisał KAM, panie z DPS-u chcą załatwić alimenty ojcu, z których będą
    mogły ściągnąć dług.

    > PS: te przepisy są chore...

    Zgadzam się, jednak pracuję w DPS-ie i powiem Ci jak to wygląda z
    drugiej strony. Około 10% mieszkańców cwaniaków, nie zgadza się, aby ich
    świadczenia ZUS-owskie trafiały na konto DPS-u. W praktyce więc, sami
    odbierają pieniądze i powinni wpłacać należności za pobyt w DPS w kasie.
    Niestety nader często zdarza się tak, że pieniądze przepiją, a za pobyt nie
    zapłacą. Wtedy DPS może ściągnąć należność poprzez komornika, bez drogi
    sądowej. Nie wiem jak w innych DPS-ach, ale u nas stosuje się to jako
    ostateczność, gdy mieszkaniec nie płaci notorycznie i dług narasta lub gdy
    odmawia jakiejkolwiek spłaty długu, choćby i po 10-20 zł miesięcznie.

  • 12. Data: 2006-09-01 09:10:19
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Marcinie,

    Prosze skontaktuj sie ze mna na priv. Potrzebuje podpowiedzi, jak ulokowac w
    DPS potrzebujaca opieki obca mi osobe (pomagam i tyle), wraz z jednorazowa
    jakas wieksza wplata (tez...) - mimo ze jestem osoba niespokrewniona, obecny
    DPS, z ktorym prowadze rozmowy, zaczal wystosowywac do mnie zadania, jakbym
    byl najblizsza rodzina... Czy moglbym z Toba zamienic dwa slowa na ten
    temat?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2006-09-01 14:55:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niespokrewniona, obecny DPS, z ktorym prowadze rozmowy, zaczal
    > wystosowywac do mnie zadania, jakbym byl najblizsza rodzina... Czy moglbym

    Powiem Ci jak to wygląda u nas (Gorzów Wlkp.):

    O pobyt w DPS trzeba wnioskować do pomocy społecznej, która przeprowadza
    wywiad i sprawdza ile zarabia najbliższa rodzina, jeśli jest słabo
    sytuowana, to wydawana jest decyzja o dofinansowaniu różnicy ze środków
    powiatowych. Raczej nie praktykuje się przyjęć bez skierowania z opieki
    społecznej, nawet jeśli rodzina pokrywa pełną odpłatność.

    Sugeruję Ci abyś udał się do opieki społecznej i przedstawił sytuację
    bytową tej osoby, jeśli jej byt jest zagrożony na pewno zostanie wydana
    decyzja o umieszczeniu jej w DPS-ie. Musisz jednak liczyć się z tym, że jest
    sporo oczekujących i przyjęcie nie nastąpi od razu. Zresztą to zapewne jest
    zależne od regionu / władz samorządowych i różnie to wygląda w różnych
    miastach/powiatach.

  • 14. Data: 2006-09-01 16:33:57
    Od: " fragles01" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pracując w DPS-e zapewne miałeś doczynienia z Rozporządzeniem Ministra
    Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r w sprawie domów pomocy
    społecznej.W ww wyczytałem
    § 8. 1. Do domu kieruje się na podstawie:
    1) pisemnego wniosku osoby ubiegającej się o skie
    rowanie do domu, zwanej dalej &#8222;osobą ubiegają
    cą się", złożonego do ośrodka pomocy społecznej
    właściwego ze względu na jej miejsce zamieszka
    nia lub pobytu w dniu jej kierowania; za zgodą
    osoby ubiegającej się lub jej przedstawiciela usta
    wowego wniosek może zgłosić inna osoba fizycz
    na lub prawna, a także powiatowe centrum pomooświadczenia o wy
    cy rodzinie lub ośrodek pomocy społecznej;
    2) rodzinnego wywiadu środowiskowego przepro
    wadzonego przez pracownika socjalnego ośrodka
    pomocy społecznej właściwego ze względu na
    miejsce zamieszkania lub pobytu osoby ubiegają
    cej się w dniu jej kierowania, zawierającego
    w szczególności pisemne stwierdzenie braku moż
    liwości zapewnienia usług opiekuńczych w miej
    scu zamieszkania przez rodzinę i gminę.
    2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, do
    łącza się:
    1) decyzję o przyznaniu osobie ubiegającej się zasił
    ku stałego oraz pisemną zgodę na ponoszenie
    opłaty za pobyt w domu, a także pisemną zgodę
    na jej potrącanie przez osobę ubiegającą się lub
    przedstawiciela ustawowego, a także zgodę na po
    trącanie opłaty przez ośrodek pomocy społecznej
    z zasiłku stałego, w przypadku skierowania do do
    mu ponadgminnego;
    2) decyzję organu emerytalno-rentowego ustalające
    go wysokość emerytury lub renty oraz pisemną
    zgodę na ponoszenie opłaty i na jej potrącanie
    przez właściwy organ emerytalno-rentowy ze
    świadczenia emerytalnego lub rentowego, zgod
    nie z odrębnymi przepisami;
    3) oświadczenie o wysokości dochodu osoby ubiega
    jącej się, małżonka, zstępnych przed wstępnymi
    zobowiązanych do ponoszenia opłaty, dochodu
    osoby małoletniej, w przypadku gdy opłatę będzie
    ponosić przedstawiciel ustawowy;
    4) zaświadczenie, o którym mowa w art. 22 ustawy
    z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz nie
    których osobach będących ofiarami represji wo
    jennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2002 r.
    Nr 42, poz. 371, z późn. zm.3)).

    Mój ojciec został skierowny do DPS-u na własny wniosek (§ 8. 1.pkt.1).A co za
    tym idzie pracownik socjalny powinien zgromadzić dokumenty podane w § 8.2.MOPS
    nie kontaktował się ze mną w sprawie dochodów (wogóle się nie kontaktował
    przed wydaniem decyzji o umieszczeniu ojca w DPS-e). A teraz straszą mnie, że
    jeśli się nie zgodzę na wywiad to sprawcą moje zarobki w US. To czemu nie
    zrobili tego wcześniej? Na skompletowanie dokumentów były 3 m-ce.

  • 15. Data: 2006-09-01 17:05:21
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    To zawila historia, ale kilka kluczowych faktow zarysuje:

    1) Na jego wlasny wniosek moj znajomy sam skierowal sie do DPS, ja pomagalem
    zalatwiac wszystkie formalnosci.
    2) Decyzja o skierowaniu do DPS jest.
    3) Miejsce jest zarezerwowane, czeka na zwolnienie sie miejsca.

    DPS zaczyna domagac sie ujawnienia dochodow, stanu konta itd ode mnie -
    osoby obcej, tylko dlatego, ze pomagalem w zalatwianiu formalnosci na
    podstawie notarialnego pelnomocnictwa do czynnosci cywilno-prawnych,
    reprezentacji i korespondencji.

    Pytanie, czy zgodnie z prawem DPS ma prawo badac ot tak sobie osobe
    niespokrewniona? Owszem, dysponuje pewnymi srodkami finansowymi, ktore
    naleza do mojego znajomego, ale: wszystko jest starannie dokumentowane i od
    poczatku deklaruje przelanie wszystkich jego pieniedzy na konto DPS.
    Natomiast DPS weszy i usiluje wmowic mi, ze mam wiecej jego pieniedzy, co
    jest w jawnym konflikcie z cala dokumentacja (banki, prokuratura, urzad
    skarbowy, sad rejonowy, sad depozytowy itd... po sprawie spadkowej).
    Prokuratura dlatego, ze w ciagnacej sie przez ponad 5 lat bardzo trudnej
    sprawie spadkowej wyszlo, ze zlodziej okradl konto mojego wuja (ktorego nasz
    "pacjent" jest nieusynowionym wychowankiem) PO jego smierci na podstawie
    pelnomocnictwa i nie udalo sie go zlapac (zmarl, odziedziczyla po nim
    konkubina, wszystko wyparowalo). No i wlasnie te ukradzione z konta
    pieniadze DPS probuje "wcisnac" mnie, tak jakbym to ja byl zlodziejem.
    Zaczynam tracic cierpliwosc, ale zalezy mi, zeby moj nie do konca przybrany
    brat cioteczny (za zycia wuja byl z niego kawal s..... - to inna historia),
    obecnie ciezko chory psychicznie, trafil wreszcie do tego DPSu i przestal
    byc na mojej glowie. W koncu ile lat mozna z czystego humanitaryzmu de facto
    utrzymywac czlowieka, ktory nie dosc ze rozwalil cala rodzine i przetracil
    90% jej majatku, to jeszcze wpedzil wuja i ciotke do grobu... Chce miec to
    juz za soba i zaczac ukladac swoje zycie, a nie codziennie przerzucac
    papiery w jego sprawach. A DPS najwyrazniej chce sie jeszcze "troche pobawic
    moim kosztem". Tak wiec pytam, czy opieka spoleczna wespol z DPSem ma prawo
    przetrzasac moje wlasne rozliczenia, majac wszystko na papierze i z tepym
    uporem nie akceptujac dokumentow z banku, sadow, urzedu skarbowego i innych.
    Czy maja prawo zadac w ogole ode mnie jakichkolwiek pieniedzy?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 16. Data: 2006-09-01 17:06:46
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Przepraszam za lekkie zamieszanie z nazywaniem osoby, ktorej zalatwiam DPS.
    Po prostu "brat cioteczny" nie przechodzi mi przez gardlo... nie wiecie,
    jaki to kawal sk......

  • 17. Data: 2006-09-01 18:27:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik " fragles01" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Pracując w DPS-e zapewne miałeś doczynienia z Rozporządzeniem Ministra
    > Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r w sprawie domów pomocy
    > społecznej.W ww wyczytałem

    Kłopot w tym, że ja się tam komputerami i gospodarką materiałową zajmuję
    i z działką pracowników socjalnych mam niewiele wspólnego. Jeśli chcesz się
    czegoś dowiedzieć to mogę się zapytać odpowiednich osób, ale podejrzewam, że
    co DPS, to trochę inne obyczaje.

  • 18. Data: 2006-09-02 13:01:48
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > czegoś dowiedzieć to mogę się zapytać odpowiednich osób, ale podejrzewam, że

    Jeśli możesz to zapytaj się pracownika socjalnego, jakie jest najlepsze
    wyjście z przedstawionej sytuacji. Z góry dziękuję za pomoc.