    From: n...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem spadku
    Date: Fri, 13 Mar 2009 16:32:23 -0700 (PDT)

    Witam serdecznie,
    bardzo prosze o pomoc w skomplikowanej dla mnie sprawie:
    W roku 1988 zmarł mi ojciec. Jestem jedynaczką ale w momencie śmierci
    ojca byłam już zamężna bez rozdzielności majątkowej. Została mi mama.
    Do dzisiaj nic ze spadkiem nie było robione.
    Na dzień dzisiejszy opuścił mnie mąż (nie mamy ani rozwodu ani
    separacji nie stać mnie na cała procedurę a mąż terroryzuje mnie, że
    jak cokolwiek rozpocznę to nie da mi pieniędzy na dziecko).
    Proszę o pomoc moja mama jest dość wiekowa i boję się, że jeśli mama
    umrze to spadek po moich rodzicach (czyli ten nieuregulowany po ojcu i
    ten ktory jest własnością mamy) będzie należał do mnie i mojego męża i
    tutaj moje pytania:
    1. Czy spadek po moim ojcu przypada zarówno mnie jak i mojemu mężowi ?
    2. Czy w razie śmierci mamy spadek po niej przypada również w równych
    udziałach mnie i mężowi.
    3. Jak najlepiej się zabezpieczyć przed ew przejęciem spadku przez
    męża.
    4. Proszę o sprawdzenie mojego rozumowania - Jeśli spadek po moim ojcu
    jest dziedziczony przezemnie i męża oraz oczywiście mamę to na dzień
    dzisiejszy moja mama posiada prawo do 3/4 nieruchomości a ja z mężem
    do 1/4 ?
    5. Czy jeśli przeprowadzimy w dniu dzisiejszym procedurę spadkową czy
    mama ma prawo mnie przepisać swoje 3/4 ewentualnie któreś z moich
    córek aby uchronić to przed mężem ?
    6. Czy jeśli mama testamentem przekaże swoje 3/4 mojej córce to w
    razie niedokończenia procedury spadkowej przed jej śmiercią testament
    będzie miał ważność ?
    Proszę o jakąkolwiek pomoc lub poradę jak sobie poradzić z mężem który
    pewnie mi jeszcze wiele w życiu nerwów napsuje...