  • 1. Data: 2006-06-26 22:05:31
    Temat: Probelemy ze zleceniodawca w UK
    Od: k...@g...com

    Witam,
    Wykonywalam aplikacje dla firmy z UK, bez pisemnej umowy na wykonanie
    tej aplikacji a takze bez przekazania praw majatkowych do dziela. Kwota
    na ktora sie umowilismy przekraczala 2 tys pln. Na dzien dzisiejszy
    projekt jest wykonany w 99%, a zleceniodawca zaplacil mala czesc
    pieniedzy, traktowane przez niego jako zaliczka. Zleceniodawca uwaza,
    ze byly istotne opoznienia w wykonaniu projektu, ale projekt dzialal
    komercyjnie juz kilka miesiecy. Nie chce on mi zaplacic reszty
    pieniedzy ani bym konczyla projekt. Dowiedzialam sie ze oddal innej
    firmie wykonastwo projektu. Po zwroceniu mu uwagi ze nie ma praw do
    kodu, straszy sadem poniewaz poprzez moje opoznienia stracil pewna sume
    pieniedzy, ktora przekroczyla naleznosc za to dzielo. Na dodatek
    straszy ze jest majetny wiec moze sie sadzic. Wspolwlasciciel firmy
    jest obywatelem Polskim i posiada meldunek w PL.
    Kilka krotnie probowalam podpisac z nim umowe, ale mielismy kwestie
    sporne dot. kar za niewykonanie w terminie. On usilowal obciazyc mnie
    15% za kazdy dzien zwloki z kwoty umowionej oraz 5 tys. Pln, pozinej
    usolowal obciazyc mnie kosztami reklam (w funtach). Na moja propozycje
    by napisac po prostu ze to rozwiazuje KC bardzo glosno protestowal.
    Co mozna zrobic?
    czy bez pisemnej umowy moze cokolwiek wskorac w sadzie w sprawie
    odszkodowania
    jaki sad i ustawodastwo obowiazuje w tym wypadku: to w PL czy UK

    Na dodatek na dzis chce bym mu oddala cala zaliczke, ktora mi wplacil.
    Czy ma do tego prawo, jesli projekt ma taki procent zaawansowania?

    Z powazaniem
    Kasia

  • 2. Data: 2006-06-27 17:06:23
    Temat: Re: Probelemy ze zleceniodawca w UK
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Zadzwon do Citizen Advice Bureau. Udzielaja darmowych porad prawnych - ale
    po angielsku...

    Pozdro,
    Hants

  • 3. Data: 2006-06-27 21:17:09
    Od: "kasia" <k...@g...com>

    Witam,
    wlasnie jest problem, ze to byla praca calkowicie zdalna, mieszkam w
    Polsce a ten czlowiek w Anglii.

    Z powazaniem
    Kasia