  • 1. Data: 2004-06-12 23:26:19
    Temat: Priorytety
    Od: scx <s...@w...pl>

    Witam

    Dostałem w kwietniu wyrok, z sądu grodzkiego, nakładający na mnie
    świadczenie pieniężne, i przy okazji zwalniający mnie z kosztów sądowych.

    NIedawno przyszło pismo z wydziału cywilnego, dość groźnie brzmiące (te
    wszytkie egzekucje...) o nadaniu klauzuli wykonalności tytułowi
    egzekucyjnemu będącego postanowienia o zabezpieczeniu majątkowym.
    Oprócz tego jest akapit: Nakazuje ściągnąć od dłużnika ... na rzecz Skarbu
    Państwa - Sądu Rejonowego kwotę 15.00 zł tytułem zwrotu kosztów sądowych,
    od uiszczenia których wierzyciel był zwolniony

    Tyle że to pismo ma datę 23 Marca, a wyrok jest z 20 kwietnia.
    Którego pisma mam się trzymać? Na logikę wyroku z 20 kwietnia, ale jak
    wiadomo nad Wisłą logika jest rozmyta, że się tak wyrażę delikatnie :/

    Pewien znajomy powiedzial mi, ze moglem do momentu otrzymania tego
    postanowienia z 23 marca spokojnie sprzedac samochod [przedmiot
    zabezpieczenia] bo nie mialem na to zadnego papiera.
    Nic juz nie rozumiem.
    Czy teraz powiniennem dostac nastepne pismo ktore zdejmuje te zabezpieczenie
    majatkowe? Czy moze moge sprzedac samochod i w razie czego wystraczy
    pokazac dowod wplaty i po krzyku?
    Co z tymi kosztami sadowymi? Mam placic te 15zl? Jak tak to gdzie?

    Dziękuję za jakiekolwiek naświetlenie sprawy
    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 2. Data: 2004-06-13 03:56:59
    Temat: Re: Priorytety
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 13 Jun 2004 01:26:19 +0200, na pl.soc.prawo, scx napisał(a):

> [...]
    > wiadomo nad Wisłą logika jest rozmyta, że się tak wyrażę delikatnie :/

    > Dziękuję za jakiekolwiek naświetlenie sprawy

    Po co otwierasz now watek - jak masz watpliwosci co do komentarzy na
    poprzednik to tam zadawaj konkretne pytania

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-06-13 08:21:52
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "scx" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co z tymi kosztami sadowymi? Mam placic te 15zl? Jak tak to gdzie?
    >
    > Dziękuję za jakiekolwiek naświetlenie sprawy

    Brak logiki to chyba w Twoim poście. Świadczenie pieniężne to sprawa prawa
    karnego, skoro dostałeś coś z wydziału cywilnego znaczy po prostu, że masz
    dwie sprawy w sądzie. Zostałeś zwolniony od kosztów sądowych w postępowaniu
    karnym, a nie w postępowaniu egzekucyjnym (dotyczącym zabezpieczenia).Nic w
    tym dziwnego.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-06-13 08:22:05
    Od: scx <s...@w...pl>

    Mieczyslaw się wziął i wyklepał:

    > Po co otwierasz now watek - jak masz watpliwosci co do komentarzy na
    > poprzednik to tam zadawaj konkretne pytania

    W sumie masz rację, sorry.
    Ale popatrzyłem na to z innej strony, i tak jakoś... A zresztą nieważne.

    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 5. Data: 2004-06-13 11:32:52
    Od: scx <s...@w...pl>

    Johnson się wziął i wyklepał:

    > Użytkownik "scx" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Brak logiki to chyba w Twoim poście.

    Możliwe. Prawo i kwestie pochodne to jak dla mnie czarna magia.

    > Świadczenie pieniężne to sprawa prawa
    > karnego, skoro dostałeś coś z wydziału cywilnego znaczy po prostu, że masz
    > dwie sprawy w sądzie.

    Hmmm, z tej samej przyczyny dwie sprawy? Rozumiem że ta druga, w sądzie
    cywilnym dotyczyła tylko i wyłącznie założenia "blokady" na samochód.
    Więc jak się teraz tej "blokady" pozbyć?

    > Zostałeś zwolniony od kosztów sądowych w
    > postępowaniu karnym, a nie w postępowaniu egzekucyjnym (dotyczącym
    > zabezpieczenia).Nic w tym dziwnego.

    Aha. Czyli 15 zł zapłacić muszę. Dobrze że relatywnie niedużo. Przyjdzie do
    mnie wezwanie do zapłaty czy sam mam się koło tego zaprzątnąć?

    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 6. Data: 2004-06-13 12:19:15
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Brak logiki to chyba w Twoim poście. Świadczenie pieniężne to sprawa prawa
    > karnego, skoro dostałeś coś z wydziału cywilnego znaczy po prostu, że masz
    > dwie sprawy w sądzie.

    Jesteś pewien? Nie jest tak, że klauzulę wykonalności postanowieniu o
    zabezpieczeniu nadaje sąd cywilny? Jest odesłanie do kpc...

    KG