    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [Press] Piractwo na politechnice
    Date: Wed, 18 Apr 2007 08:23:53 +0200

    "Wczoraj skoro świt do 40 pokoi w koszalińskich akademikach zapukali
    policjanci. Szukali studentów, którzy nielegalnie ściągali pliki z
    internetowej sieci. - U mnie nie byli, ale u sąsiadów - mówi anonimowo
    jeden ze studentów, który mieszka w Domu Studenckim Politechniki
    Koszalińskiej.
    - Nikt się nie spodziewał tego nalotu. Tzn. było coś wiadomo, że będą
    szukać narkotyków, ale nie komputerów. W sumie, to nie wiemy, co będzie
    się dalej działo.
    - Do mojego pokoju weszli o szóstej rano, ale kulturalni byli - mówi
    inny student. - Mnie zabrali jeden twardy dysk, koledze - dwa. Sąsiadom
    zabrali laptopy. Według mnie, to zwykła pokazówka. Niech się policja
    lepiej czepia za narkotyki.
    Do akademików weszło prawie stu funkcjonariuszy, w tym Straż Graniczna z
    Darłowa oraz przedstawiciele Fundacji Ochrony Twórczości Audiowizualnej.
    Zatrzymali do wyjaśnienia trzech studentów - Piotra B., Mateusza P. i
    Grzegorza C. To oni zarządzali siecią internetową w akademikach.
    - W ramach tej sieci udostępniono 35 terabajtów danych. Taką ilość
    danych można zmieścić przykładowo na 54 tysiącach płyt CD. Większość to
    były bezprawnie skopiowane utwory muzyczne, gry, filmy, programy - mówi
    Mariusz Łyszyk, rzecznik koszalińskiej komendy. Ponadto policjanci
    zarekwirowali 16 laptopów, serwer sieciowy oraz 60 dysków twardych.
    Teraz sprzęt będzie sprawdzany przez biegłych informatyków z komendy.
    (...)
    - Wszystko odbyło się zgodnie z prawem - mówi prokurator Grzegorz
    Klimowicz. - Policjanci mają teraz obowiązek dostarczyć do prokuratury
    materiały do zatwierdzenia. A zapewne takie będzie, bo słyszałem, że
    akcja zakończyła się sukcesem.
    Trzech studentów złożyło wczoraj wyjaśnienia i zostało wypuszczonych. -
    Wszyscy, którzy korzystali z pirackich nagrań i programów staną przed
    sądem. Podobne sprawy kończą się grzywnami - twierdzi Mariusz Łyszyk.
    Dodaje, że policjanci działali na podstawie nakazów wystawionych przez
    szefa komendy, a zgodę dał rektor ds. studenckich.
    Tymczasem władze uczelni są... oburzone. - Wejście funkcjonariuszy do
    akademików to złamanie prawa. Policja naruszyła autonomię i suwerenność
    uczelni, zagwarantowane prawem i tradycją - twierdzi rektor prof. Tomasz
    Krzyżyński. Nie wyklucza interwencji u Komendanta Głównego Policji oraz
    zawiadomienia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. "
    Caly artykul na http://hacking.pl/pl/news-6583-Otwierac_policja.html
    Najbardziej mnie intryguje to naruszenie autonomii uczelni - ciekaw
    jestem jak to sie rozwinie.
    --
    badzio