  • Data: 2004-04-17 09:46:39
    Temat: Prawo spółdzielcze a spadek
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pytanie jest następujące:
    Czy mogę kupić mieszkanie spółdzielcze lokatorskie którego jestem
    współlokatorem (synem głównej lokatorki, która wpłaciła wkład na to
    mieszkanie w latach '70 gdy była podczas całkowitej seperacji z mężem mając
    od niego zasądzone alimenty, ale nie mając rozwodu do dzisiaj, mieszkając
    osobno już od czasu seperacji), jeżeli główny lokator (moja matka) wyrazi na
    to zgodę (korzystając z wkładu spółdzielczego matki, czyli z obniżonej ceny
    mieszkania) ?
    Czy w tym przypadku , gdyby nawet moja mama kupiła to mieszkanie i
    przepisała je na mnie, czy jej były mąż (ale niestety ciągle bez rozwodu i z
    orzeczoną w latach '70 całkowitą seperacją i alimentami) ma prawo do tego
    mieszkania?
    Mieszkanie spółdzielnia przyznała moje mamie czyniąc ją główną lokatorką a
    mnie współklokatorem.
    Sprawa troszke chyba jest zawiła ale jeżeli ktoś się orientuje to prosiłbym
    o odpowiedź.
    pozdr. GrP