  • 1. Data: 2004-04-17 09:11:46
    Temat: Re: Prawo spółdzielcze a spadek
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    GrP wrote:

    > Pytanie jest następujące:
    > Czy mogę kupić mieszkanie spółdzielcze lokatorskie

    to se ne da...

    spoldzielczego lokatorskiego mieszka nia sie nie kupuje...

    ALE... mozna zmienic prawo spoldzielcze lokatorskie na wlasnosciowe...

    Tylko ze ABY BYLO TANIO musi to zrobic spoldzielca - a wiec Twoja mama...

    No chyba, ze uda sie wam w spoldzielni zmienic "spoldzielce"
    z Mamy na Ciebie...

    Boguslaw

  • 2. Data: 2004-04-17 09:38:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    GrP wrote:

    > tak tak, ale jeżeli to zrobi moja mama (czyli jeżeli zmieni prawo
    > lokatorskie na własnościowe) to czy ojciec będzie miał do tego mieszkania
    > na peawie właśnościowym prawo?
    > w końcu rozwodu nie mają (czyli są w świetle prawa małżeństwem?), mają
    > tylko od ponad 20 lat orzeczoną seperację i kiedyś tam alimenty dla mnie
    > Jeżeli kupi mama to czy ojciec nie przyjdzie pewnego dnia i nie powie :"to
    > częściowo jest moje" ?

    To juz od 20 lat sa orzekane separacje ?

    Najwazniejsza tu jest wspolnosc majatkowa.
    Albo ja maja, albo nie...
    Jesli mama niema interesu po sadach chodzic to niech
    a jest ta wspolnosc, to nich ja dla wlasnego dobra zniesie...

    A potem to juz z mieszkaniem nie bedzieproblemu.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-17 09:46:39
    Temat: Prawo spółdzielcze a spadek
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Pytanie jest następujące:
    Czy mogę kupić mieszkanie spółdzielcze lokatorskie którego jestem
    współlokatorem (synem głównej lokatorki, która wpłaciła wkład na to
    mieszkanie w latach '70 gdy była podczas całkowitej seperacji z mężem mając
    od niego zasądzone alimenty, ale nie mając rozwodu do dzisiaj, mieszkając
    osobno już od czasu seperacji), jeżeli główny lokator (moja matka) wyrazi na
    to zgodę (korzystając z wkładu spółdzielczego matki, czyli z obniżonej ceny
    mieszkania) ?
    Czy w tym przypadku , gdyby nawet moja mama kupiła to mieszkanie i
    przepisała je na mnie, czy jej były mąż (ale niestety ciągle bez rozwodu i z
    orzeczoną w latach '70 całkowitą seperacją i alimentami) ma prawo do tego
    mieszkania?
    Mieszkanie spółdzielnia przyznała moje mamie czyniąc ją główną lokatorką a
    mnie współklokatorem.
    Sprawa troszke chyba jest zawiła ale jeżeli ktoś się orientuje to prosiłbym
    o odpowiedź.
    pozdr. GrP