  • 1. Data: 2004-06-01 21:21:26
    Temat: Prawo spadkowe
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    czy ktoś mógłby mi podsunąć konkretny przepis prawa spadkowego, który
    powoduje przejście określonych praw cywilnych na określone osoby i to bez
    względu na to, czy są one spadkobiercami, czy nimi nie są?

    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2004-06-02 08:49:50
    Temat: Re: Prawo spadkowe
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    AM pisze:

> [...]
    > powoduje przejście określonych praw cywilnych na określone osoby i to bez
    > względu na to, czy są one spadkobiercami, czy nimi nie są?

    Mysle ze pl.alt.wrozka to wlasciwsza grupa na tak postawione pytanie.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-06-02 09:22:42
    Od: "Maelstorm Mephisto" <m...@o...pl>

    Witam

    Przepisy prawa spadkowego to chyba raczej nie, ale inne:
    Na przykład, że tak strzelę z pamięci art. 57 prawa bankowego.
    Coś tam jest w prawie spółdzielczym z tego co wiem, że jakieś tam wkłady
    przechodzą nie na spadkobierców ale na wskazane osoby.
    Polecam książkę J.St. Piątowskiego "Prawo Spadkowe" -on tam
    wylicza te przepisy.

    Pozdr

  • 4. Data: 2004-06-05 11:32:49
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Mysle ze pl.alt.wrozka to wlasciwsza grupa na tak postawione pytanie.

    a ja mysle ze nie :-)

    nie wiem czy o to ci chodzi ale zajrzyj w moja ulubiona ostatnio ustawe "o
    zaopatrzeniu emerytalnym zolnierzy i ich rodzin" Dz.U. 1994 NR 10 Poz. 36
    art. 46

    niektorzy nawet w oparciu o te ustawe kombinuja aby pozbawic mnie prawa do
    dziedziczenia lub je ograniczyc !

    TB