  • 131. Data: 2005-01-03 10:05:25
    Temat: Re: Prawo przeciw nam
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ Będzie podaż - tyle że nie za bezcen.
    >+ Sytuacja kiedy auto kupuje się w cenie roweru nie jest zdrowa.

    Masz na myśli 20 do 40 zł ??
    Tak - chodzi o dyskusję że TYLKO kontrole i mandaty są w stanie
    skłonić jednego z drugim do założenia oświetlenia, na co trzeba
    przeznaczyć ponad połowę wartości roweru ;)
    IMHO ta sama sprawa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 132. Data: 2005-01-03 10:35:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bzooo,

    Monday, January 3, 2005, 8:39:01 AM, you wrote:

    > Ty daj mu spokój. On tak samo ma prawo
    > wywnętrznić swoje zdanie, tak samo jak ja, Ty,
    > człowiek o xywie Cavallino i cała reszta.

    Właśnie uzewnętrzniam swoje zdanie na temat postów zupełnie
    off-topicznych.

    > A że gość nie wie co to plonk - to albo mu
    > wyjaśnij albo chociaż nie kpij. Bo to wygląda,
    > jakbyś sam nie wiedział.

    ;-)

    > Ja nie wyjaśniam bo nie wiem.

    Użyj gógle.

    EOT.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 133. Data: 2005-01-03 11:31:35
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > Ja to się pewnie połowie Polski narażę.
    > Ale przykro mi - uprawnienie do prowadzenia *jeśli* ma być weryfi-
    > kowane :) to IMO nie powinno być "bezterminowe".
    > Skrajność w której od człowieka zdającego egzamin wymaga się
    > (a przynajmniej "miejscami wymagało się") centymetrowych dokładności
    > w panowaniu nad pojazdem (IMO zbędnych) a od kilkudziesięcioletniego
    > użytkownika tychże dróg nie wymaga się *żadnej* weryfikacji stany
    > jego znajomości przepisów to też taka "ciekawostka".

    Kolejny polski cud. W USA jest właśnie terminowe.
    Co to za prawko, jeśli dostaje je 17-latek i to na zawsze?
    Choćby takie badania lekarskie. 17-latek młody, zdrowy,
    wzrok ma dobry. A co 50 lat później? Nawet jeśli całe
    życie jeździł, to mu ktoś musi powiedzieć, że juz nie może,
    bo np. w denkach od słoików to on nic nie widzi.

    > Doceniam, ale jestem zdania odrębnego :)
    Jeśli chodzi o złom, to również myślę, że wartoby go zatamować.
    Jeśli mowa o autach w stanie przyzwoitym - nadal pozostaję przy swoim.

  • 134. Data: 2005-01-03 15:40:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Bzooo" <z...@e...net.pl> napisał w wiadomości news:

    > Właśnie, nie można obłożyć.
    > Przyznasz, że w ten sposób faworyzuje sie polskie rupiecie.

    Raczej nie krzywdzi się obecnego właściciela.

    > Polski złom, chociaż starszy i bardziej zgnębiony, lepszy od niemieckiego?

    Polski właściciel.

    > Jestem przeciwny przywożeniu niesprawnych
    > aut, choćby były prawie nówki. Jak nie jeździ to nie jeździ.

    A ja RÓWNIEŻ aut, które są po prostu stare i bardzo wkrótce muszą być
    niesprawne.

    > Ale spora część
    > aut, która naszym bogatszym sąsiadom już nie służy, może Polakom służyć
    > jesze parę dobrych lat.

    A niech służy.
    Tyle że niech chętny na te usługi zapłaci swoistą "karę" za zaśmiecanie
    naszych dróg.
    Nie ma zakazu kupowania, ale też nie ma obowiązku.

    > Ale chyba nie jest tak źle, skoro nikt nie porzuca swojego auta na ulicy?

    Jak to nie porzuca?
    Mało to wraków przy ulicach stoi?
    O ile ich na nasz koszt straż miejska nie odholuje?

  • 135. Data: 2005-01-03 15:46:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > że
    > Niekoniecznie trzeba je poświęcać.
    > Najlepszą tamą dla złomu byłaby UCZCIWA kontrola techniczna.

    Dla rozbitych tak.
    Dla starzyzny nie, bo w danym momencie może być sprawne.
    No i pozostaje problem z uczciwością tej kontroli, niech najpierw będzie
    uczciwa, a potem zastanowimy się nad obniżkami stawek, ok? :-))

    > Może i kupicie.
    > Wybacz, ale ja nie. I pan dr, również nie.

    Ale Ci co kupią, sprzedadzą swoje dotychczasowe, np. 5 letnie.
    Te ktoś kupi. Ten ktoś sprzeda swoje dotychczasowe - np. 8 letnie.
    itd.

    > Te młodsze się zestarzeją.

    Ano - czyli siłą rzeczy będzie podaż.

    > A nówek to u nas ciągle mało się sprzedaje.

    Czym więcej złomów się ściągnie, tym mniej - to fakt.
    I dlatego nalezy walczyć o możliwie niski wiek i możliwie najlepszy stan
    techniczny sprowadzanych aut.

    > Za mało, żeby nimi nasycić rynek.

    IMO wystarczy.
    Brakuje (brakowało) tylko aut w cenie roweru - ale to dobry objaw.

    > Auto tanie czy rower drogi ???
    > Sytuacja, kiedy da się kupić (przyzwoite) auto za jedną wypłatę
    > jest na zachodzie oczywistością.

    Dojdziemy i do tego.
    No i chyba nie sugerujesz iż rok temu za 2000 zł nie można było kupić nic?

    > zainkasowany
    > Czego i Tobie, i sobie, i całej reszcie zyczę.

    Ja już swoje zapłaciłem, spokojna głowa.

  • 136. Data: 2005-01-03 15:50:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Zgoda.
    > A administracyjne ograniczenia *legalnego* sprowadzania dla
    > odmiany przyczynia się do napychania kieszeni tych co sprowadzą
    > nielegalnie.

    Co masz na myśli?
    Co rok temu było nie tak iż praktycznie zachodni złom pozostawał na
    zachodzie?

    > Osobna sprawa to nieproporcjonaln do masy pojazdu "zużycie drogi".

    Tyle że to nie chodzi o zużycie drogi, tylko w wpływ nadmiernej ilości zby
    tanich aut na ruch.

    > Ale przykro mi - uprawnienie do prowadzenia *jeśli* ma być weryfi-
    > kowane :) to IMO nie powinno być "bezterminowe".

    Pełna zgoda.
    I też powinno być wydawane tylko tym którzy powinni autami jeździć.

  • 137. Data: 2005-01-03 15:53:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Jak to jest podatek który będzie wrzucany do "wspólnego wora" to
    > ja nic zakładać nie będę: ćwiczyliśmy i ćwiczymy całkiem sporo
    > takich "wrzucań" i przynajmniej część społeczeństwa ma chyba
    > już dość :>

    Nie ma obowiązku kupowania aut na zachodzie.
    Czemu to miałoby być uprzywilejowane podatkowo?
    Jak chcesz kupić u dealera płacisz VAT, więc niech podobną kwotę wyasugnują
    również Ci co chcą starzyznę.

    > To musi być koszt utylizacji TEGO pojazdu.

    Niekoniecznie.
    Plany opłat za recycling są TEŻ od zakupu nowego auta, a nie od złomowania.

    > Nie kupi jak będzie *cały czas* dopłacał. Jednorazowy koszt
    > może albo zostać *jednak* poniesiony - albo "ominięty łapówką".

    Mała obawa.
    Dużo mniejsza niż przy fikcyjnej kontroli jakości sprowadzanego auta o którą
    wnioskujesz.

  • 138. Data: 2005-01-03 15:54:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > On Mon, 3 Jan 2005, Cavallino wrote:
    > [...]
    >
    > Masz na myśli 20 do 40 zł ??

    Kilkaset zł.

    > Tak - chodzi o dyskusję że TYLKO kontrole i mandaty są w stanie
    > skłonić jednego z drugim do założenia oświetlenia, na co trzeba
    > przeznaczyć ponad połowę wartości roweru ;)
    > IMHO ta sama sprawa.

    Prawda.
    I też nic się w niej nie dzieje.
    Dlatego IMO to nie jest metoda do zaakceptowania w anszym kraju.

  • 139. Data: 2005-01-03 16:03:37
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-03 16:53 Cavallino said the following:
    [...]

    > Nie ma obowiązku kupowania aut na zachodzie.
    > Czemu to miałoby być uprzywilejowane podatkowo?
    Ale właśnie o to chodzi, zeby nie były upośledzone :-)
    KJ
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 140. Data: 2005-01-03 22:25:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ Niekoniecznie.
    >+ Plany opłat za recycling są TEŻ od zakupu nowego auta, a nie od złomowania.

    Wiem. Nie powiedziałem żeby IMHO były najlepszym rozwiązaniem... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)