  • 1. Data: 2007-10-19 20:03:58
    Temat: Prawo pracy - proszę o poradę
    Od: Tohm <T...@g...com>

    Wraz z umową o pracę otrzymałem załacznik "Informacja dla pracownika",
    gdzie:
    -W punkcie 3 (Urlop wypoczynkowy) jest zapis "W 2007 r pracownikowi
    przysługuje urlop wypoczynkowy w wymiarze 0 dni / 0 godzin"
    -W punkcie 4 (Długość okresu wypowiedzenia Umowy o pracę) jest zapis
    "Brak możliwości rozwiązania umowy za wypowiedzeniem"
    Proszę o informacje:
    1. Czy zapisy te są zgodne z prawem pracy w sytuacji, gdy posiadam
    jeszcze do wykorzystania kilkanaście dni urlopu wypoczynkowego za
    2007r.?
    2. Czy w przypadku nieudzielenia urlopu wypoczynkowego, pomimo
    złożenia wniosku urlopowego i braku możliwości wykorzystania naleznych
    dni do końca roku 2007 pracownik ma prawo ubiegać się o wypłacenie
    ekwiwalentu za urlop?
    3. Czy zapis z punktu 4 jest zgodny z prawem pracy ?
    Podkreślam, że pod "Informacją dla Pracownika" widnieje klauzula o
    treści:
    "Niniejszym potwierdzam, że zapoznałem się z treścią niniejszej
    informacji i otrzymałem jeden egzemplarz".
    4. Czy istnieje możliwość odwołania się od tej informacji i czy w
    ogóle jest taka potrzeba, skoro w klauzuli nie ma wzmianki o
    zaakceptowaniu przezemnie jej treści ?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi - każde ustosunkowanie się do tematu
    będzie dla mnie bardzo cenne
    Pozdrawiam
    Tohm

  • 2. Data: 2007-10-19 20:37:07
    Temat: Re: Prawo pracy - proszę o poradę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tohm wrote:
    > Wraz z umową o pracę otrzymałem załacznik "Informacja dla pracownika",

    informacja to tylko informacja.
    może być prawdziwa lub nie.
    kodeks pracy definiuje ile masz urlopu a nie informacja.

  • 3. Data: 2007-10-20 09:26:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tohm pisze:
    > Wraz z umową o pracę otrzymałem załacznik "Informacja dla pracownika",
    > gdzie:

    A jaka rzeczywiscie umowe podpisales? Na pewno o prace? Jesli tak to te
    zapiski maja taka sama wartosc jak papier toaletowy :)
    Okres wypowiedzenia, jak i temat urlopu reguluje KP.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-10-20 09:38:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tohm pisze:
    > -W punkcie 3 (Urlop wypoczynkowy) jest zapis "W 2007 r pracownikowi
    > przysługuje urlop wypoczynkowy w wymiarze 0 dni / 0 godzin"

    Skoro masz do wykorzystania iles tam dni to ktos sie musial pomylic.
    Chyba ze jest to pierwszy rok w jakim podejmujesz prace, gdzie urlop
    nabywasz dopiero proporcjonalnie po przeproacowaniu kazdego miesiaca.

    > -W punkcie 4 (Długość okresu wypowiedzenia Umowy o pracę) jest zapis
    > "Brak możliwości rozwiązania umowy za wypowiedzeniem"

    Jesli to umowa na czas okreslony to jest to mozliwe.

    > 4. Czy istnieje możliwość odwołania się od tej informacji i czy w
    > ogóle jest taka potrzeba, skoro w klauzuli nie ma wzmianki o
    > zaakceptowaniu przezemnie jej treści ?

    Istnieje zawsze taka mozliwosc, ze mozesz nie podpisac takiej umowy.
    Skoro podpisujesz tzn. ze rozumiesz i akceptujesz.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2007-10-20 13:35:33
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 20 Oct 2007 11:38:25 +0200, Mithos napisał(a):

    > Istnieje zawsze taka mozliwosc, ze mozesz nie podpisac takiej umowy.
    > Skoro podpisujesz tzn. ze rozumiesz i akceptujesz.

    Zdaje się, że chodzi o informację pracowniczą, nie umowę. Proponowałbym
    spytać się kadrowej o co chodzi, może się pomyliła, a może jest tak jak
    Ty napisałeś powyżej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2007-10-20 14:02:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1192824238.085054.279330@i13g2000prf.googlegrou
    ps.com
    Tohm <T...@g...com> pisze:

> [...]
    > 1. Czy zapisy te są zgodne z prawem pracy w sytuacji, gdy posiadam
    > jeszcze do wykorzystania kilkanaście dni urlopu wypoczynkowego za
    Nie jest ważne czy są zgodne. One są nieistotne. Z prawa do urlopu nie można
    zrezygnować.

> [...]
    > złożenia wniosku urlopowego i braku możliwości wykorzystania naleznych
    > dni do końca roku 2007 pracownik ma prawo ubiegać się o wypłacenie
    Nie do końca 2007 tylko do 31.03.2008.
    A urlop dostać musisz, jeśli ci przysługuje. Ekwiwalent jest wypłacany w
    sytuacji jeśli pracownik urlopu wykorzystać nie może (np. rozwiązanie umowy
    o pracę).

    > 3. Czy zapis z punktu 4 jest zgodny z prawem pracy ?
    To także bez znaczenia - możliwość wypowiedzenia zależy od rodzaju i
    (niekiedy) okoliczności zawarcia umowy o pracę.

    > Podkreślam, że pod "Informacją dla Pracownika" widnieje klauzula o
    > treści:
    > "Niniejszym potwierdzam, że zapoznałem się z treścią niniejszej
    > informacji i otrzymałem jeden egzemplarz".
    Bez znaczenia.

    > 4. Czy istnieje możliwość odwołania się od tej informacji i czy w
    > ogóle jest taka potrzeba, skoro w klauzuli nie ma wzmianki o
    > zaakceptowaniu przezemnie jej treści ?
    Nie ma takiej potrzeby bez względu na treść klauzuli.

    --
    Jotte