  • Data: 2004-10-25 15:29:08
    Temat: Prawo pracy-prawo do odprawy
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Pracowałem u mojego dotychczasowego pracodawcy od 01.09.2003 r. do 24.10.2004.
    Firma zatrudniała ok. 30 osób (w chwili obecnej zatrudnienie spadło o 10 osób).
    W świadectwie pracy jako przyczynę rozwiązania stosunku pracy podano art.33 KP
    (chociaż nie wiem jaki ma to związek, gdyż główną przyczyną zwolnienia 10 osób
    była pogarszajaca się sytuacja ekonomiczna firmy). W związku z powyższym
    chciałbym się dowiedzieć czy przysługuje mi odprawa zgodnie z ustawą z dnia 13
    marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków
    pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, a jeżeli tak to jak dochodzić
    roszczeń bo podejrzewam że były pracodawca będzie robił wszystko żeby takiej
    odprawy nie wypłacić
    Pozdrawiam
    Marcin