  • 1. Data: 2002-09-04 09:23:53
    Temat: Prawo pracy - ponowne zatrudnie.
    Od: "RoPuch" <r...@p...onet.pl>

    Witam szanownych Grupowiczow . Proszę o pomoc.
    W marcu tego roku otrzymałem wypowiedzenie, a jako przyczyna podane było
    "likwidacja stanowiska". Pracowałem jako sprzedawca, obecny pracownik
    również pracuje na tym stanowisku, z tego co wiem również takie stanowisko
    podane było w ogłoszeniu pracodawcy który poszukiwał osoby do pracy.
    Otrzymałem także odprawę, czyli (tak mi się wydaje) zostały zastosowane
    przepisy ustawuy z 28 grudnia 1989r- "O szczególnych zasadach
    rozwiązywania...".
    Ostatnio dowiedziałem się, że mój były pracodawca zatrudnił nowego
    pracownika na to stanowisko. Moje pytanie dotyczy tego czy moge teraz
    zgłosić pracodawcy zamiar powrotu do zakładu pracy ( na pdst. art. 12 ww.
    ustawy), czy jest już za późno i pozostała mi tylko droga sądowa. Jakie
    znaczenie ma fakt, że pracodawca zatrudniając nową osobę, w umowie o pracę z
    nią zawarto określił stanowisko jako np; kasjer itp. Czy jest to już inna
    grupa zawodowa ( wg art. 12 ww. ustawy).
    Dziekuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam.