  • 1. Data: 2003-08-07 08:03:06
    Temat: Prawo pracy - dodatek urlopowy
    Od: "Jarek P." <i...@W...onet.pl>

    Nie rozumiem brzemienia zapisu ze strony: http://www.gdansk.oip.pl/32.html
    dotyczącego prawa do dodatku urlopowego.
    Wyszczególniono tam warunki, na których pracodawca jest zobowiązany wypłacić
    ten dodatek. Jednak nie rozumiem, czy wszystkie te warunki muszą być spełnione
    czy też którykolwiek z nich. Oto ten zapis:

    "Zgodnie z ustawą (...) świadczenie urlopowe przysługuje pracownikom pod
    pewnymi warunkami:"

    No właśnie, co oznacza "pod pewnymi"? Chodzi o wszystkie, czy wystarczy spełnić
    jeden z nich?

    pozdr
    Jarek

  • 2. Data: 2003-08-07 08:23:29
    Temat: Re: Prawo pracy - dodatek urlopowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 7 Aug 2003 10:03:06 +0200, "Jarek P."
    <i...@W...onet.pl> zakodował:

    >No właśnie, co oznacza "pod pewnymi"? Chodzi o wszystkie, czy wystarczy spełnić
    >jeden z nich?

    Musi zatrudniać powyżej 20 osób i jednocześnie poniżej 20 w
    przeliczeniu na pełne etaty (czyli np. 10 osób na cały etat i 15 na
    pół - wypłaca świadczenie urlopowe) oraz nie może mieć ZFŚS (gdy ma
    ZFŚS to środki z niego są wydawane zgodnie z regulaminem i to on
    decyduje, czy są to dopłaty do urlopu, czy nie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-08-07 10:47:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia 7 Aug 2003 10:03:06 +0200, "Jarek P."
    > <i...@W...onet.pl> zakodował:

    > Musi zatrudniać powyżej 20 osób i jednocześnie poniżej 20 w
    > przeliczeniu na pełne etaty (czyli np. 10 osób na cały etat i 15 na
    ?????????
    Jestes pewien?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-08-07 12:20:05
    Od: "" <i...@p...onet.pl>

    > ?????????
    > Jestes pewien?

    Również tego nie zrozumiałem :) Troszkę zawiłe...
    Ale, bazując na moim przykładzie: 6 pracowników, wszyscy pełny etat, nie ma
    funduszu socjalnego, zwykła mała firemka. Mam prawo do dodatku, czy nie? Jadę
    na urlop 14 dni kalendarzowych.

  • 5. Data: 2003-08-07 12:49:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 07 Aug 2003 12:47:26 +0200, Maddy
    <m...@e...com.pl> zakodował:

    >?????????
    >Jestes pewien?

    Art. 3. 1. Fundusz tworza, z zastrzezeniem ust. 1a i 2, pracodawcy
    zatrudniajacy wedlug stanu na dzien 1 stycznia danego roku co najmniej
    dwudziestu pracowników.
    1a. Obowiazek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy pracodawcy
    zatrudniajacego mniej niz dwudziestu pracowników w przeliczeniu na
    pelne etaty.
    1b. Pracodawca zatrudniajacy co najmniej dwudziestu pracowników,
    jednakze mniej niz dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pelne
    etaty, który nie tworzy Funduszu, wyplaca swiadczenie urlopowe, o
    którym mowa w ust. 4-6.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-08-07 13:18:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 7 Aug 2003 14:20:05 +0200, "" <i...@p...onet.pl>
    zakodował:

    >Ale, bazując na moim przykładzie: 6 pracowników, wszyscy pełny etat, nie ma
    >funduszu socjalnego, zwykła mała firemka. Mam prawo do dodatku, czy nie? Jadę
    >na urlop 14 dni kalendarzowych.

    Nie masz prawa do świadczenia urlopowego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-08-07 14:47:38
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

    A jeżeli firma zdecyduje się jednak pomimo to na wypłatę tychże świadczeń,
    to wtedy czy traktować to jako nromalne wynagrodzenie czyli pobrać składki
    ubezp. czy też tak jak świadczenie urlopowe obligatoryjne?
    Bohdan

  • 8. Data: 2003-08-08 11:26:59
    Od: "Ja" <i...@m...szczecin.pl>

    Jadę

    > Nie masz prawa do świadczenia urlopowego.

    Zaraz nie rozumiem dla czego nie. Ja mówię TAK
    Są spełnione wszystkie warunki.
    Zakład ma obowiązek stworzyć albo fundusz świadczeń socjalnych (>20) lub gdy
    go nie tworzy ( może tak tylko kiedy jest poniżej ~ 20 pracowników nie
    wnikając w przeliczenia - powiedzmy pełnoetatowych) wypłaca dodatek urlopowy
    (świadczenie urlopowe raz do roku przy urlopie ciągłym od 14 dni
    kalendarzowych włącznie).
    W przypadku gdyby fundusz świadczeń socjalnych był utworzony w zakładzie to
    wypłaty świadczeń z tego funduszu są na podstawie zakładowego regulaminu
    świadczeń socjalnych stworzonego z tym funduszem ale to nie ten przypadek.
    Ja to tak rozumiem ustawę jako nie prawnik (bo akurat jak na spokojnie
    przeczytasz tą część to nie jest skomplikowana i nie powinna budzić
    wątpliwości) jeśli mówisz NIE to sam jestem ciekaw dlaczego.
    Pozdrowienia Andrzej

  • 9. Data: 2003-08-08 11:32:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 8 Aug 2003 13:26:59 +0200, "Ja"
    <i...@m...szczecin.pl> zakodował:

> [...]
    >wnikając w przeliczenia - powiedzmy pełnoetatowych) wypłaca dodatek urlopowy
    >(świadczenie urlopowe raz do roku przy urlopie ciągłym od 14 dni
    [...]
    >wątpliwości) jeśli mówisz NIE to sam jestem ciekaw dlaczego.

    Bo znam aktualne przepisy. Przeanalizuj art 3.1.1b

    Art. 3. 1. Fundusz tworz?, z zastrzeżeniem ust. 2, pracodawcy
    zatrudniaj?cy powyżej dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    etaty.
    1. Fundusz tworz?, z zastrzeżeniem ust. 1a i 2, pracodawcy
    zatrudniaj?cy według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej
    dwudziestu pracowników.
    1a. Obowi?zek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy pracodawcy
    zatrudniaj?cego mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na
    pełne etaty.
    1b. Pracodawca zatrudniaj?cy co najmniej dwudziestu pracowników,
    jednakże mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    etaty, który nie tworzy Funduszu, wypłaca ?wiadczenie urlopowe, o
    którym mowa w ust. 4-6.

    Jeżeli mówisz TAK, to jestem ciekaw, na podstawie jakich przepisów (ja
    podałem stan prawny na 1 stycznia 2003 roku)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-08-08 13:07:56
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

    Przepraszam, że cytuję to jeszcze raz ale może mi coś podpowiecie w tej
    sprawie jak poniżej.