  • 1. Data: 2003-08-07 08:16:44
    Temat: działka nad wodą
    Od: "marcin.b" <m...@s...poczta.fm>

    Witam i pozdrawiam grupowiczów.Mam pytanie odnośnie własności działki
    położonej nad brzegiem jeziora, rzeki itp.Otóż w zeszłym roku byliśmy z
    rodziną w miejscowości Przewięź nad jeziorem Białym.Poszliśmy nad wodę
    ochłodzić się nieco i w pewnym momencie podszedł do nas pan i powiedział, że
    ta ziemia należy do niego i jeżeli chcemy dalej zażywać uroków tego miejsca
    to trzeba zapłacić panu po 1 zł od osoby.Moje pytanie brzmi: czy jego
    działanie było zgodne z prawem(oczywiście żadnego kwitka pan nie dawał)
    bowiem słyszałem, że mimo iż teren jest w całości prywatną własnością tzn.
    aż do samej wody to właściciel powinien umożliwić korzystanie z dostępu do
    wody o ile jezioro teżjst jego własnością(w tym przypadku nie było)? Czy są
    na to jakieś noty prawne to poproszę o link ;chętnie bym to wydrukował gdyż
    w tym roku wybieramy się w to samo miejsce. Jeszcze raz pozdrawiam
    miłośników jeziori innych wód.

    --
    pozdrawiam
    m.b.

  • 2. Data: 2003-08-07 08:49:50
    Temat: Re: działka nad wodą
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

> [...]

    gdyż
    > w tym roku wybieramy się w to samo miejsce. Jeszcze raz pozdrawiam

    Witam,
    myślę, że to powinno rozjaśnić sytuację
    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2001_115_1229_1#R2

    Pozdr.