  • 1. Data: 2007-02-27 20:45:46
    Temat: Prawo patentowe - kazus, pytanie
    Od: "Adam" <...@...c>

    Witam,

    Istnieje serwis Krajowy Rejestr Długów. Mam pytanie, czy mogę zgłosić w
    biurze patentowym pomysł na Krajowy Rejestr Zrywających Umowy Handlowe?
    Nie chodzi mi o samą nazwę, tylko o to aby nikt inny, nigdy nie mógł
    prowadzić żadnego rejestru z zrywającymi umowy handlowe. Abym miał
    apsolutną wyłączność na prowadzenie tego typu rejestru. Czy tak można?

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2007-02-27 21:09:24
    Temat: Re: Prawo patentowe - kazus, pytanie
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Adam" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]
    > rejestru z zrywającymi umowy handlowe. Abym miał apsolutną wyłączność na
    > prowadzenie tego typu rejestru. Czy tak można?

    nie

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-05-23 20:45:52
    Od: "p" <...@...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam" <...@...c> napisał w wiadomości
    >
    > nie
    >

    > Pozdrawiam

    Moim zdaniem możesz zgłosić do rejestracji w Urzędzie Patentowym RP słowny
    znak towarowy Krajowy Rejestr Zrywających Umowy Handlowe dla np usług
    prawnych. Istnieje ryzyko, że ekspert badający zgłoszenie będzie miał doń
    zastrzeżenia (może np. jako sprzecznego z dobrymi obyczajami lub o
    charakterze mylącym) ale można powalczyć - o ile wiem to nie ma takiego
    rejestru.

    Inna sprawa jak będziesz mógł wykorzystac swoje prawo ochronne na znak
    towarowy (jeżeli oczywiście je uzyskasz i będzie ono pozostawało w mocy)
    jeżeli rejestr o identycznej lub podobnej nazwie zostanie utworzony przez
    ustawodawcę... Niewykluczone, że będzie Ci się wtedy należało lub wywalczysz
    odszkodowanie (wszak nie będziesz już mógł używać tej nazwy nie z własnej
    winy + ochrona praw nabytych). Ciekawe...

    Pozdrawiam

    Piotr

    Natomiast na patent to sie zdecydowanie nie nadaje...