  • 1. Data: 2005-07-07 22:35:56
    Temat: Prawo patentowe, jak sprawdzic patent?
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Witam

    Sprawa jest taka: ktoś twierdzi że ma patent w Polsce. Jest to
    urządzenie, konkretnie regualtor obrotów wentylatora procesora w
    komputerze od temperatury. W sumie podejrzewam że opatentował sposób
    działania, bo samo urządzenie raczej jest tak proste i powszechne w
    ogromnej liczbie urządzeń na świecie (nie tylko komputery) że chyba
    samego urządzenia jako takiego nie mógł opatentować, tylko metodę.
    Zapytałem go jaki numer patentu- cisza, co opatentował (może powiedzieć
    , przecież to chronione)- też cisza. Nawet nie wiem jak się ten ktoś
    nazywa ,jak na razie, bo to sprzedawca na allegro. Więc moje pytanie
    dotyczy tego czy ta osoba jest zoobowiązana do podania numeru patentu?
    Czy trzeba przekopać bazę patentów w urzędzie, czy jakoś tak? W sumie
    facet może kłamac, napisał że ma patent a może go nie mieć, czy to
    karalne/zabronione?

    Adam

  • 2. Data: 2005-07-07 23:14:07
    Temat: Re: Prawo patentowe, jak sprawdzic patent?
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    szlovak <B...@o...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Zapytałem go jaki numer patentu- cisza, co opatentował (może
    > powiedzieć , przecież to chronione)- też cisza. Nawet nie wiem jak
    > się ten ktoś nazywa ,

    No to nic na razie nie możesz sprawdzić, bo niby jak??

    > moje pytanie dotyczy tego czy ta osoba jest zoobowiązana do podania
    > numeru patentu?

    Zobowiązany - raczej nie, powinien, jeśli mu zależy na ochronie jego praw z
    patentu

    Czy trzeba przekopać bazę patentów w urzędzie, czy
    > jakoś tak?

    Póki nie masz danych, to za czym będziesz kopał? Chcesz przejrzeć wszystkie
    patenty ze słowem wentylator?

    >W sumie facet może kłamac, napisał że ma patent a może go
    > nie mieć,

    Moze

    >czy to karalne/zabronione?

    W pewnych okolicznosciach rodzi odpowiedzialnośc (cywilną), nie znam
    sytuacji, zeby powiedzieć, czy tutaj tak jest

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2005-07-09 15:34:24