  • 1. Data: 2009-01-16 18:40:54
    Temat: Wyrok TK (zas chorobowy) - nie bardzo rozumiem odpowiedz spolki
    Od: bingo <a...@w...pl>

    Witam

    Napisałem wniosek o ponowne przeliczenie podstawy wymiaru zasilku
    chorobowego w zwiazku z wyrokiem TK z 24.06.2008 roku i wypłate wyrównania.

    Otzrymałem od spółki następującą odpowiedż (nieistotne elementy pominę):

    Nie ma podstaw do ponownego przeliczenia podstawy zasiłków. Nieuwzględniona
    premia nie stanoi podstawy do przelkiczenia.
    Uwzględnienie skladnika w podstawie zalezy od zapisów regulaminu
    premiowaniaq. Jeżeli zasady wypłaty premii okreslone w regulaminie
    premiowania nie stanowią jednoznacvznie o mozliwosci ich wliczania do tej
    podstawy, nie wlicza się.

    Pozrozuminie w zakresie systemu wynagrodzeń .... zawarty w .... przez....

    zawiera w $7 pkt 1 jest zapis: Premia moze ulec obnizeniu w wypadku: (tu
    wymieniono 5 podpunktów warunkujących mozliwosc obnizenia premii (nie
    zacytowano w piśmie).
    W przypadku gdy przepisy płacowe nie zawierają wytażnych postanowień o
    sposobie zmniejszenia wysokosci składnika wynagrodzenia, niewypłaconego za
    okres pobierania zasilku, ppodlega on uwzględnieniu w podstawie wymiaru w
    kwocie faktycznej. tylko w razie gdy przepisy płacowe obowiązujace u
    pracodawcy, albo umowy o prace, zawierają jednoznaczne zapisy o
    pomniejszaniu składnika wynagrodzenia za okres pobierania zasiłku w sposób
    proporcjonalny, podlega on uwzględnieniu w podstawie wymiaru zasiłku po
    uzupełnieniu na ogólnych zsadach określonych w ustawie z dnia 25.0699 o
    swiadzceniach pienięznych z ubezpoieczenia spolecznego.

    Nie bardzo wiem czy mają rację a mam podstawy podejrzewać iż na kazdym
    kroku (o ile to możliwe - spólka nagina przepisy albo je wręcz łamie).
    Dlatego tez prosze wszystkich znawców o wypowiedz czy moj byly pracodwaca
    ma racje (ja nie bardzo rozumiem przepisy płacowe) a jezeli nie to co
    winienem dalej czynić.