  • 1. Data: 2006-07-09 21:13:31
    Temat: Prawo na (właściciela) uciążliwego, ujadającego psa.
    Od: "Jola" <m...@g...pl>

    Mieszkam na osiedlu domków jednorodzinnych. Działki są małe, domy bardzo
    blisko siebie. Sąsiedzi mają bardzo dużego psa, ma on wydzielony niewielki
    kawałek placu 12 m od moich okien, nigdy nie jest wyprowadzany. Ujada 2-3
    razy na dobę, najczęściej bez przerwy przez 0.5 - 1.5 godziny
    (prawdopodobnie rozładowuje w ten sposób energię i agresję). Ponieważ jest
    wielki, jego hałas jest uciążliwy nawet przy zamkniętych oknach. Hektolitry
    jego uryny (łajno jest sprzątane) wsiąkające w kilkadziesiąt mkw gleby
    wydzielają uciążliwy smród.
    Kilakrotne prośby słowne nie przyniosły żadnego efektu. Jakie mam możliwości
    prawne skutecznego przeciwdziałania temu? Przepis o powodowaniu uciążliwości
    wykraczających poza granice działki wydaje mi się dość niejednoznaczny. Jaki
    radzicie dalszy tok postępowania?

    pzdr
    J.

  • 2. Data: 2006-07-09 23:16:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jola wrote:
> [...]
    > kawałek placu 12 m od moich okien, nigdy nie jest wyprowadzany. Ujada 2-3
    > razy na dobę, najczęściej bez przerwy przez 0.5 - 1.5 godziny

    Niech zgadnę - owczarek podhalański?

    [ciach]

> [...]
    > wykraczających poza granice działki wydaje mi się dość niejednoznaczny. Jaki

    Pies ma zdecydowanie niewłaściwe warunki. Na właścicieli należy poszczuć
    TOZ. Policja/straż miejska też ma podstawy do interwencji - pies jest
    uciążliwy dla otoczenia.