  • 31. Data: 2006-08-23 13:00:39
    Temat: Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 22 Aug 2006 23:48:25 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Zgaduje, ze w moim przypadku udzielam licencji na podstawie zawartej przez
    > nas niewaznej umowy.

    Źle sformułowana umowa. Licencję udzielasz w momencie odbioru gotowego
    dzieła - art 12 PA. Na razie podpisujesz tylko umowę o dzieło - o żadnej
    licencji jeszcze nie ma mowy.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 32. Data: 2006-08-23 13:57:05
    Od: "WANTED \(R\)" <b...@b...tw>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-648492.12211723082006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Na pewno? To ja poproszę przepis, który zabrania mi wyniesienia do domu
    > tekstu napisanego przeze mnie w redakcji (w ramach obowiązków ze
    > stosunku pracy) i przyjętego do druku.

    Czyli moge wygenerowac plik jpg projektu ktory wykonalem w pracy na sprzecie
    firmowym, umiescic go w swoim portfolio i pokazywac osobom zainteresowanym,
    ale nie udostepniac ich publicznie?

    --
    WANTED

  • 33. Data: 2006-08-23 15:57:52
    Od: "Cuma" <t...@p...onet.pl>

    > Zatem z pewnością przeniesienie objęło m. in. takie pole
    > eksplowatacji, jakim jest umieszczenie w Internecie.

    Jakze by to tak? To co umiescil w internecie nie jest projektem ulotki.
    Taki obrazek z internetu nie da sie wydrukowac w postaci ulotki. Gdyby
    taki obrazek dal swemu pracodawcy jako wynik polecenia sluzbowego, to
    przeciez pracodawca, czy dalszy klient tego by nie przyjal, bo bylo by
    to bezuzyteczne. Zdjecie czlowieka nie jest czlowiekiem. Czyscie sie
    prawniczko nie zagalopowali?

  • 34. Data: 2006-08-23 17:39:46
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 23-08-2006 o 15:00:39 Henry (k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    > Źle sformułowana umowa. Licencję udzielasz w momencie odbioru gotowego
    > dzieła - art 12 PA. Na razie podpisujesz tylko umowę o dzieło - o żadnej
    > licencji jeszcze nie ma mowy.

    Kiedy wlasnie na tym ta cala magia polega, ze umowa sprowadza sie do
    umowienia sie ustnie (wspomniane "wez mi zrob"). Czy to juz wystarczajaca
    umowa?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 35. Data: 2006-08-24 09:16:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <op.teqzckhna2iefb@sempron>,
    "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> wrote:

    > Kiedy wlasnie na tym ta cala magia polega, ze umowa sprowadza sie do
    > umowienia sie ustnie (wspomniane "wez mi zrob"). Czy to juz wystarczajaca
    > umowa?

    Czemu nie? Formy pisemnej wymaga przeniesienie praw majątkowych.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 36. Data: 2006-08-24 09:20:44
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 23 Aug 2006 19:39:46 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Kiedy wlasnie na tym ta cala magia polega, ze umowa sprowadza sie do
    > umowienia sie ustnie (wspomniane "wez mi zrob"). Czy to juz wystarczajaca
    > umowa?

    Tak - forma może być ustna. I nie musi określać wynagrodzenia. W razie
    wątpliwości sąd to zrobi. Przeczytaj Art. 628 KC i dalsze.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 37. Data: 2006-08-24 09:34:58
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <4...@n...vogel.pl>, "WANTED \(R\)" <b...@b...tw>
    wrote:

> [...]
    > firmowym, umiescic go w swoim portfolio i pokazywac osobom zainteresowanym,

    Moim zdaniem tak, z zastrzeżeniem, że nie złamiesz przy okazji jakichś
    innych przepisów (na przykład pokonując zabezpieczenia na komputerze
    szefa).
    W kwestii praw autorskich proponuję zaś zwrócić uwagę na końcową część
    art 12.1: "pracodawca (...) nabywa z chwilą przyjęcia utworu autorskie
    prawa majątkowe *w granicach wynikających z celu umowy o pracę i
    zgodnego zamiaru stron*". Nie przypuszczam, żeby w Twojej umowie o pracę
    był zapis, który uniemożliwi Ci legalne posiadanie swojego dzieła. Nawet
    nie mam pomysłu, jak mógłby wyglądać.