    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo korygują mi ciągle na bieżąco
    Date: Wed, 16 Nov 2011 14:20:35 +0100

    Banda oprychów w sądach i w sejmie, stale ustanawiają prawo na bierząco, jak im
    wytykam bezprawie i łamanie praw człowieka. Już drugi raz Sąd Apelacyjny - Sądu
    Pracy odrzucił prawomocnie moją skargę na ZUS w sprawie złodziejskiego kapitału
    początkowego, wiedząc doskonale, że w międzyczasie miała miejsce nowelizacja
    spornej ustawy.

    Kto mi w takim razie zwróci dwie opłaty za wniesienie apelacji i koszty sądowe?

    Poniżej pismo od Biura Rzecznika Praw Obywatelskich:

    Do Rzecznika Praw Obywatelskich wpłynęła skarga Pana Jarosława Niedźwieckiego
    (zam. ul. Łużycka 75, 58-100 Świdnica) w sprawie ustalenia podstawy wymiaru
    kapitału początkowego.

    Sprawa ta wprawdzie była przedmiotem postępowania sądowego, ostatnio zapadł
    wyrok Sądu Apelacyjnego z dnia 28 lipca 2011 r., III AUa 712/11, oddalający
    roszczenia zainteresowanego nie mniej jednak działając na podstawie art. 13 ust.
    1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lipca 1987 r. o Rzeczniku Praw Obywatelskich (Dz. U. z
    2001 Nr 14, poz. 147 ze zm.) uprzejmie proszę o przedstawienie stanu faktycznego
    sprawy, w szczególności kwestii przyjęcia do podstawy wymiaru kapitału
    początkowego wynagrodzenia za lata 1988-1989. Dodatkowo uprzejmie proszę o
    pouczenie zainteresowanego o sposobie postępowania w sprawie możliwości
    przeliczenia kapitału początkowego na podstawie ustawy z dnia 28 lipca 2011 r. o
    zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych ( Dz.
    U. Nr 187, poz. 1112 ). Ustawa ta wprowadza istotne zmiany przy ustalaniu
    podstawy wymiaru kapitału początkowego, a mianowicie zgodnie z art. 174 ust 3 w
    nowym brzmieniu podstawę wymiaru kapitału początkowego ustala się na zasadach
    określonych w art. 15, 16, 17 ust. 1 i 3 oraz art. 18, z tym że okres kolejnych
    10 lat kalendarzowych ustala się z okresu przed dniem 1 stycznia 1999 r.

    Uprzejmie proszę o przekazanie wyjaśnień zainteresowanemu oraz Rzecznikowi Praw
    Obywatelskich.

    To już drugi raz taki numer mi wywinęli, a wytknąłem sądowi apelacyjnemu
    ewidentną stronniczość:

    Sąd Apelacyjny

    III Wydział Pracy

    i Ubezpieczeń Społecznych

    ul. Energetyczna 4

    53-330 Wrocław

    W mojej sprzeczce prawnej

    przeciwko

    ZUS Oddział w Wałbrzychu

    Sygn. Akt: III AUa 712/11

    w związku z otrzymaniem zawiadomienia o mającym się odbyć w dniu 28 lipca 2011
    r. posiedzeniu Sądu i przydzieleniem sygnatury akt postępowania przed Sądem
    Apelacyjnym, niewiele mówiącej o przydzielonym do rozpoznania sprawy składzie
    sędziowskim Wydziału III, wnioskuję o wyłączenie ze składu orzekającego
    następujących Sędzi Sądu Apelacyjnego - Wydziału III, SSA Maria Pietkun, SSA
    Irena Różańska-Dorosz, SSA Janina Cieślikowska.

    Wniosek swój uzasadniam tym, iż w tym składzie sędziowskim była rozpatrywana
    moja poprzednia apelacja w tej samej sprawie pod sygnaturą akt III AUa 161/09 i
    tenże skład sędziowski złamał prawo oddalając moją apelację wyrokiem z dnia 19
    marca 2009 r., nie uwzględniając obowiązującej od 1 stycznia 2009 r. nowelizacji
    ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń
    Społecznych (Dz.U. z 2004 r. nr 39, poz. 353 z późn. zm.). Sąd w tym składzie
    orzekł o oddaleniu mojej apelacji pomimo, iż w piśmie swoim z dnia 24.02.2009 r.
    przeczuwałem stronnicze postępowanie Sądu wyznaczającego termin rozprawy i nie
    umożliwiającego mi zapoznania się ze stanowiskiem strony pozwanej na moją
    apelację i wskazałem stanowczo na obowiązującą w międzyczasie regulację, która
    obligowała stronę do zmiany zaskarżonej decyzji (por. pismo moje z dnia
    24.02.2009 r. - w załączeniu). W przypadku gdy sprawa jest zawieszona przed
    sądem, ZUS powinien zgodnie z moim wnioskiem procesowym w drodze sądowej zmienić
    swoją nieprawomocną decyzję, bądź w przypadku bezczynności być do tego przez Sąd
    wyrokiem zobligowany. Sąd w tym składzie złamał samowolnie obowiązujące prawo, a
    pozwany, po uprawomocnieniu się w/w wyroku, w drodze mojego kolejnego wniosku o
    ponowne naliczenie kapitału początkowego uznał ten punkt roszczenia w swojej
    nowej decyzji z dnia 15.12.2009 r., która jest teraz przedmiotem obecnego
    zaskarżenia ze względu na dalsze uchybienia i łamanie prawa.

    Sąd Apelacyjny w cytowanym powyżej składzie złamał również w innym punkcie
    prawo, oddalając wyrokiem z dnia 19 marca 2009 r. w całości moją wcześniejszą
    apelację. W moim przypadku, Sąd nie zważył, iż w latach kalendarzowych 1988-1989
    cały rok 1988 i 1989 pozostawałem w ubezpieczeniu społecznym za granicą w RFN,
    zatem nie można przyjmować w moim przypadku za rok 1988 i 1989 do obliczenia
    wskaźnika wysokości podstawy wymiaru kapitału początkowego stawki zerowej i lata
    te nie powinny być brane w ogóle pod uwagę lecz być wyłączone z obliczenia
    wartości kapitału początkowego. Kapitał początkowy w moim przypadku powinien być
    zatem wyliczany od 01.01.1980 z 8 kolejnych lat.

    Obecny skład sędziowski orzekający w sprawie zachowuje się również stronniczo,
    nie dając mi znowu poznać stanowiska strony pozwanej na moją apelację, ani też
    nie udostępniając mi przed mającą się odbyć rozprawą uzasadnienia wyroku Sądu
    Okręgowego w Świdnicy Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych i ustosunkowania się
    do mojej apelacji.

    Przypominam, iż zaskarżonemu wyrokowi zarzuciłem:

    1.. błąd w ustaleniach faktycznych przyjętych za podstawę orzeczenia, który
    mógł mieć wpływ na treść orzeczenia;
    2.. obrazę przepisów postępowania;
    3.. obrazę prawa materialnego.

    W sprawie mojej ginęły w Sądzie Okręgowym w Świdnicy dowody i zaświadczenia
    pracodawców i Sąd Okręgowy VII Wydział Pracy ostatecznie bezprawnie uchylił się
    od ich rozpoznania. Takie postępowanie Sądu Okręgowego, jak i Sądu Apelacyjnego
    wyznaczającego ponownie pośpiesznie termin rozprawy apelacji nie dając mi
    zapoznać się ze stanowiskiem strony pozwanej i Sądu Okręgowego na moją apelację
    jest farsą. Który raz z kolei zauważam, że Sądy Pracy w Polsce obligatoryjnie
    bronią reżimu władzy, który jawnie okrada i oszukuje zniewolony naród polski i
    nie mają zatem racji bytu. Sądy te są w tym przypadku fikcją.

    Oszustwo z tzw. kapitałem początkowym nie ma precedensu w cywilizowanym świecie
    i fakt ten opisałem szczegółowo na swojej stronie www.zus-okrada-ludzi.za.pl,
    którą także cytuję w nagłówku.

    W moim przypadku mamy do czynienia z dyskryminacją i łamaniem prawa człowieka do
    należytego zabezpieczenia społecznego. Doświadczając na własnej skórze
    antyspołecznych poczynań i zachowań Sądów Pracy w Polsce, które obligatoryjnie
    same upodlają skrzywdzonych przez reżim ludzi nie wierzę już w sprawiedliwość
    społeczną w zniewolonej Polsce i już dziś mogę stwierdzić, że nie polskie Sądy
    będą rozstrzygać o łamaniu tych podstawowych praw człowieka, ale będę próbował
    rozwiązać tę kwestię w Trybunale Praw Człowieka w Strasburgu. Sądy Pracy w
    Polsce tak jak reżim w tym kraju okazują swoim obligatoryjnym, negacyjnym
    postępowaniem pogardę dla człowieka, nienawiść do zniewolonych i upodlonych
    Polaków.

    W załączeniu:

    Kopia mojego pisma z dnia 24.02.2009 r. - sygn. akt III AUa 161/09.
    poważaniem

    Jarosław
    Niedźwiecki
    --