  • 1. Data: 2003-12-16 20:39:29
    Temat: Prawo jazdy - prawdziwe czy fałszywe
    Od: "Michal Z" <B...@o...plBEZSPAMU>

    Witam!

    Nie jestem pewien czy to jest odpowiednia grupa ale najbardziej pasowała do
    tego tematu.

    Mam dwa pytania dotyczące starego prawa jazdy:

    1) Jak sprawdzić czy prawo jazdy jest prawdziwe?
    Czy każde prawo jazdy musi posiadać jakieś ukryte znaki, jakie?
    Po czym można jeszcze rozróżnić prawdziwe prawo jazdy od podrobionego?

    2) Co najlepiej zrobić jeżeli okaże się, że posiadam nielegalne prawo jazdy,
    aby nie ponosić konsekwencji z tym związanych albo je zmniejszyć do minimum?

    Pozdrawiam
    Michal Z

  • 2. Data: 2003-12-16 20:59:09
    Temat: Re: Prawo jazdy - prawdziwe czy fałszywe
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Michal Z" <B...@o...plBEZSPAMU> napisał w
    wiadomości news:brnql1$9ak$1@nemesis.news.tpi.pl

    > [.....................]
    > 2) Co najlepiej zrobić jeżeli okaże się, że posiadam nielegalne prawo
    > jazdy, aby nie ponosić konsekwencji z tym związanych albo je zmniejszyć
    > do minimum?

    Sądzę iż otrzymane z Wydziału Komunikacji prawo
    jazdy daje Ci większą pewność, że jest "legalne"
    niż te które otrzymasz na bazarze Różyckiego.
    (za pewną kwotę)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Jeżeli czujesz się świetnie, nie martw się, to minie."

  • 3. Data: 2003-12-16 21:00:05
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

> [...]
    jazdy,
    > aby nie ponosić konsekwencji z tym związanych albo je zmniejszyć do

    Kurcze jak mozna nie wiedziec czy sie ma legalne prawko ???
    Masz jakies podejzenia co do legalnosci punktu wydawania prawka ?

  • 4. Data: 2003-12-16 21:00:29
    Od: "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    Michal Z wrote:
    > 1) Jak sprawdzić czy prawo jazdy jest prawdziwe?
    > Czy każde prawo jazdy musi posiadać jakieś ukryte znaki, jakie?
    > Po czym można jeszcze rozróżnić prawdziwe prawo jazdy od podrobionego?

    Zapytaj sie na policji. Oni powinni wiedziec jak odroznic orginal od
    falsyfikatu.

    > 2) Co najlepiej zrobić jeżeli okaże się, że posiadam nielegalne prawo
    > jazdy, aby nie ponosić konsekwencji z tym związanych albo je
    > zmniejszyć do minimum?

    Najlepiej jak by sie okazalo, ze jest prawdziwe. A pewnosc masz jezeli ten
    dokument pochodzi od organu panstwowego, uprawnionego do wydawania takiego
    dokumentu. Jezeli masz prawo jazdy zakupione na straganie, wydrukowane u
    kolegi, narysowane flamastrami to jest wysokie prawdopodobienstwo, ze jest
    falszywe.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-12-16 21:03:21
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Michal Z wrote:
> [...]
    > aby nie ponosić konsekwencji z tym związanych albo je zmniejszyć do minimum?

    Podobają mi się te pytania. :)

    KG

  • 6. Data: 2003-12-16 21:29:36
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > kolegi, narysowane flamastrami to jest wysokie prawdopodobienstwo, ze jest
    Mi się wydawało ze takie kupione na straganie to ZAWSZE jest fałszywe:P???

    Pozdr.

  • 7. Data: 2003-12-16 21:57:28
    Od: "Michal Z" <B...@o...plBEZSPAMU>

    Witam!

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zapytaj sie na policji. Oni powinni wiedziec jak odroznic orginal od
    > falsyfikatu.

    Na policji stwierdzili że musi posiadać znaki wodne
    - które są widoczne pod światłem UV.
    Jednak moje prawo jazdy nie zawiera takich znaków,
    mimo że zostało wydane legalnie w urzędzie komunikacji.

    Prawo jazdy pochodzi z 1988 roku.

    Jeżeli ktoś posiada prawo jazdy z tego roku
    i ma możliwość sprawdzenia czy posiada znaki wodne
    (PL na pierwszej stronie) to proszę wyniki obserwacji...
    (może wtedy nie dawali znaków wodnych).

    Pozdrawiam
    Michal Z

  • 8. Data: 2003-12-16 22:36:31
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

> [...]
    > i ma możliwość sprawdzenia czy posiada znaki wodne
    > (PL na pierwszej stronie) to proszę wyniki obserwacji...

    ehhh My tu myslelismy ze prawko masz nowke plastik albo jeszcze ksiazeczke
    a Ty tutaj wyskakujesz z "przedpotopowym" prawkiem ktore powoli zbliza sie
    do terminu zmiany na plastik :)
    Takie stare prawka niejako z urzedu sa wazne i legalne :)

    Wszystko co napisalem jest moim wlasnym zdaniem :D

  • 9. Data: 2003-12-17 10:13:09
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]

    > Czy każde prawo jazdy musi posiadać jakieś ukryte znaki, jakie?
    > Po czym można jeszcze rozróżnić prawdziwe prawo jazdy od podrobionego?

    Mozna sprawdzic na policji.

    > 2) Co najlepiej zrobić jeżeli okaże się, że posiadam nielegalne prawo
    jazdy,
    > aby nie ponosić konsekwencji z tym związanych albo je zmniejszyć do
    minimum?

    Zniszczyc i wyrobic nowe - legalne

    NoMAD