  • 1. Data: 2004-09-07 14:13:31
    Temat: Prawo jazdy kategorii B a ciągnięcie przyczepy
    Od: "GreGo" <n...@o...pl>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie ciągnięcia przyczep przez osobę kierującą pojazdem a
    mającą tylko prawo jazdy kategorii B.
    W w art. 88 pkt. 2 Ustawy z 20 czerwca 1997 "Prawo o ruchu drogowym" jest
    napisane:
    "2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
    [...]
    3) kategorii B:
    a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej
    3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
    b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie
    całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna
    dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,..."

    Czyli wynikałoby z tego, że mając prawo jazdy kat. B można ciągnąć przyeczpy
    np. 1 tonowe.

    Ale w punkcie 3. mamy:
    "3. Prawo jazdy:
    [...]
    3) kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w
    nich wymienionym z przyczepą lekką;..."

    A przyczepa lekka została zdefiniowana w ustawie jako:
    "51) "przyczepa lekka" - przyczepa, której dopuszczalna masa całkowita nie
    przekracza 750 kg;"

    To jak to jest właściwie z tymi przyczepami? I czy ma jakieś znaczenie czy
    ciągnięta przyczepa ma 1 czy 2 osie? Nic na ten temat nie znalazłem.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    --
    *** Usun NOSPAM jesli chcesz do mnie napisac! ****
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  • 2. Data: 2004-09-07 15:01:52
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    > To jak to jest właściwie z tymi przyczepami? I czy ma jakieś znaczenie czy
    > ciągnięta przyczepa ma 1 czy 2 osie? Nic na ten temat nie znalazłem.

    http://www.zeglarstwo.3miasto.pl/przyczepa/wozek.htm

    ---

  • 3. Data: 2004-09-11 11:12:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "GreGo" <n...@o...pl> napisał:

    >Czyli wynikałoby z tego, że mając prawo jazdy kat. B można ciągnąć przyeczpy
    >np. 1 tonowe.
    Można, jesli zachowa się inne warunki.

    >czy ma jakieś znaczenie czy ciągnięta przyczepa ma 1 czy 2 osie?
    Nie ma.

    >Nic na ten temat nie znalazłem.
    Źle szukałeś - http://artgola.webpark.pl/przyczepa.htm

    Artur Golański