    From: s...@i...sieradz.info
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo jazdy - jazda bez 'nowego'dokumentu po 1 lipca
    Date: Mon, 26 Jun 2006 18:47:52 +0000 (UTC)

    Witam!

    Mozliwa do zaistnienia sytuacja:
    Mam 'stare' prawo jazdy. Jade sobie samochodem 1 lipca.
    Zatrzymuje mnie policja, co mi grozi:
    - jaki mandat (ile kosztuje)
    - czy moge sie dalej poruszac pojazdem (pojazd z zabranym dowodem rej. moze
    dalej jechac, do miejsca zamieszkania itp), co z prawem jazdy w analogicznym
    wypadku?

    ps. jesli chodzi o moj prywatny poglad na ta sprawe to jest to ewidentne
    dziadostwo i szukanie forsy przez wiecznie nienazarte panstwo polskie.
    Skoro panstwo sobie wymyslilo ze trzeba wymienic dokument to niech ono za to
    zaplaci, ew zrobi to po kosztach. Ale po co, skoro mozna obywatela zlupic na 70
    zl. No i jeszcze przy okazji troche wytresowac zeby jak owieczka poszedl do
    urzedu. Byl kiedys w "Najwyzszym Czasie" artykul ze to rozporzadzenie ministra
    jest niewazne - ale to bylo z pol roku temu, moglo sie cos zmienic a poza tym
    jezdze starym polonezem, moje prawo jazdy jest juz lekko podniszczone a
    policjant (szczegolnie ten wasaty) ma zawsze racje i jak nie do A to sie
    przyczepi do B. Tak wiec chce wiedziec co mi grozi w w/w wypadku.
    Mam do wykonania dluzsza trase juz w lipcu i chce wiedziec czy moge zaryzykowac.
    Wiadomo ostrozna jazda, cb-radio itp ale ryzyko jednak istnieje. A nie chce jak
    idiota stac w polu samochodem w 2 koncu polski, bo jakis policjant sie musial
    wykazac i zlapal cholernie groznego przestepce.

    pozdrawiam wszystkich prawnikow z tutejszej grupy na ktorej ja tylko goscinnie
    :)