  • 1. Data: 2004-01-18 13:54:03
    Temat: Prawo do zwrotu towaru?
    Od: Alex<o...@w...pl>

    Bardzo prosze o informacje czy klient ma prawo do zwrotu
    zakupionego towaru w okreslonym terminie, tzn czy jest to
    uregulowane w ustawie? Kupilam w pewnym sklepie ubranie (towar
    pierwszej jakosci ale po obnizce sezonowej), jedank kiedy
    przymierzylam to ubranie w domu stwierdzilam, ze jednak nie bedzie
    mi ono pasowac i postanowilam je zwrocic na nastepny dzien (bez
    odrywania metki). Niestety w sklepie poinformowano mnie ze zwroty
    nie sa przyjmowane i moge tylko towar wymienic na inny. Sprzedawca
    oznamil takze, iz nigdzie nie jest zapisane, ze klient ma prawo do
    zwrotu towaru. To ze w niektorych sklepach mozna dokonywac takich
    zwrotow wynika tylko z dobrej woli sklepu. Czy sprzedawca mial racje?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-18 14:08:50
    Temat: Re: Prawo do zwrotu towaru?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bue35r$n9k$1@flis.man.torun.pl>, Alex wrote:
> [...]
    > zwrotu towaru. To ze w niektorych sklepach mozna dokonywac takich
    > zwrotow wynika tylko z dobrej woli sklepu. Czy sprzedawca mial racje?

    Mial. Nawet nie musial ci proponowac wymiany.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-01-18 16:17:22
    Od: Marcin <m...@z...com>

    Dnia 2004-01-18 14:54, Użytkownik Alex napisał:

> [...]
    > zwrotu towaru. To ze w niektorych sklepach mozna dokonywac takich
    > zwrotow wynika tylko z dobrej woli sklepu. Czy sprzedawca mial racje?

    Prawo zwrotu masz tylko w wypadku kupna wysylkowego, ale nie dotyczy ono
    np. rozpakowanych plyt, spozywczych itp.

    pozdro
    marcin

  • 4. Data: 2004-01-18 17:16:57
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Alex" <o...@w...pl>

> [...]
    > przymierzylam to ubranie w domu stwierdzilam, ze jednak nie bedzie
    > mi ono pasowac i postanowilam je zwrocic na nastepny dzien

    nie obraz sie, ale... "jakiez to typowe" ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-01-19 09:01:47
    Od: "IT Magic" <i...@g...pl>

    Użytkownik "Alex" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwrotu towaru. To ze w niektorych sklepach mozna dokonywac takich
    > zwrotow wynika tylko z dobrej woli sklepu. Czy sprzedawca mial racje?

    polecam lekture kodeksu cywilnego Dział II rekojmia za wady
    art. 556 i nastepne

    pozdrawiam
    Tomek

    =======================
    Platforma Sklepów Internetowych
    www.koszyk.com

  • 6. Data: 2004-01-19 09:32:11
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bug6eu$pj5$1@inews.gazeta.pl>, IT Magic wrote:
    > polecam lekture kodeksu cywilnego Dział II rekojmia za wady
    > art. 556 i nastepne

    Sądzisz że kupiła na firmę? :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-01-19 12:03:02
    Od: "IT Magic" <i...@g...pl>

    > Sądzisz że kupiła na firmę? :)
    a skad taki wniosek??

    pozdro

  • 8. Data: 2004-01-19 12:10:33
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik IT Magic napisał:

    > a skad taki wniosek??

    z Twojej podpowiedzi :),
    przegapiłeś zmiany w cywilnym i to nie takie ostatnie

    pozdro

  • 9. Data: 2004-01-19 12:51:00
    Od: "IT Magic" <i...@g...pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości

    > z Twojej podpowiedzi :),
    > przegapiłeś zmiany w cywilnym i to nie takie ostatnie

    wzialem tekst ujednolicony ;)
    jesli popelnilem blad
    przepraszam

    pozdro

  • 10. Data: 2004-01-19 17:36:59
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Mon, 19 Jan 2004 o 12:51 GMT) IT Magic oznajmił/a
    (chyba świadomie):

    > wzialem tekst ujednolicony ;)

    ale to nie ta ustawa :)

    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

    Art. 1. 1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie
    działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy
    ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu
    niezwiazanym z działalnoącią zawodową lub gospodarczą
    (towar konsumpcyjny).

    Pozdrawiam
    Marcin