  • 11. Data: 2002-05-10 06:19:34
    Temat: Re: Prawo do programu
    Od: "Jarosław Kątnik" <U...@w...pl>

    >współtwórcą dzieła może być
    > jedynie ktoś kto wniósł własny, twórczy, treściowy wkład w jego powstanie,
    > a nie tylko podrzucił pomysł czy temat (w przypadku programu - algorytm).

    Boże drogi! Czy próbowałeś kiedykolwiek napisać jakikolwiek program?
    Czy widzisz różnicę pomiędzy informatykiem (w sensie "konstruktora
    algorytmów") a koderem???

    Wymyślenie algorytmu jest NAJBARDZIEJ twórczą i NAJWAŻNIEJSZĄ częścią
    tworzenia programu, potem zostaje implementacja.

    Pozdrawiam Jarek

  • 12. Data: 2002-05-13 10:31:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 May 2002, Jarosław Kątnik wrote:
    [...]
    >+ Wymyślenie algorytmu jest NAJBARDZIEJ twórczą i NAJWAŻNIEJSZĄ częścią
    >+ tworzenia programu, potem zostaje implementacja.

    Myślałby kto (szczególnie jak spróbuje taki prosty, twórczy
    pomysł jak chocby podział połówkowy zaimplementować BEZBŁĘDNIE).

    *na razie* AFAIK ciągle odkrycia nie są u nas patentowane.
    IMO.... słusznie ! Niesłusznie, że nie ma ŻADNEJ metody
    "dostania pieniędzy z tytułu używania przez kogoś".
    Ale patent (czyli możliwośc zablokowania korzystania
    z czegoś !) za *odkrycie* to IMO przesada.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-05-13 17:31:10
    Od: "Alter Ego" <U...@w...pl>

    > Myślałby kto (szczególnie jak spróbuje taki prosty, twórczy
    > pomysł jak chocby podział połówkowy zaimplementować BEZBŁĘDNIE).

    Na mojej uczelni wymagano tego na pierwszym roku i nikt z podziału połówkowego
    nie robił wielkiego halo. Nawet trochę mi wstyd o tym pisać, bo poradziłby
    sobie z tym rozgarnięty licealista.

  • 14. Data: 2002-05-14 07:49:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 May 2002, Alter Ego wrote:

> [...]
    >+
    >+ Na mojej uczelni wymagano tego na pierwszym roku

    Ależ nie chodzi o stwierdzenie "wymagania", tylko tego
    że wymaga *pracy* (szczególnie jak się jaki assembler
    - bez macro lub ze słabym macro - do ręki weźmie).

    Oczywiscie problem występuje zawsze - wyprodukowanie
    igły też nie jest trywialne...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-05-14 08:36:25
    Od: "Alter Ego" <U...@w...pl>

    > Oczywiscie problem występuje zawsze - wyprodukowanie
    > igły też nie jest trywialne...

    Ciekawostka, gdy opracowano pierwszą maszynę do szycia, to zamiast opatentować
    kilkaset części, opatentowano _tylko_ jedną - igłę, dziurka miała być na
    czubku igły :)