  • 1. Data: 2002-12-14 15:27:13
    Temat: Prawo autorskie - mój utwór, jak zabezpieczyc i jak wyegzekwowac prawo
    Od: qdlaty <q...@i...pl>

    Hejka

    Jakis czas temu pisalem o moim problemie z utworem, ktory skomponowalem
    w calosci ja natomiast tekst napisala moja kolezanka. Tak sie skladalo,
    ze odszedlismy od tamtego zespolu, z ktorym wtedy to gralismy. Oni
    obiecali, ze nie beda grali naszych utworow, wiec nie zaprzatalem sobie
    tym glowy, ale niestety, nie dosc, ze graja, to ostatnio oskarzyli mnie
    o plagiat (mojego utworu!) twierdzac, ze piosenka nalezy do zespolu. Jak
    mi tu wytlumaczono, musialbym przekazac prawa pisemnie, a i zespol chyba
    musialby byc jakims podmiotem prawnym, bo w sumie to chyba z prawnego
    punktu widzenia, nie wystarczy, ze ludzie ze soba graja ;-P. W kazdym
    razie dzisiaj przeczytalem w lokalnej gazecie wywiad z nimi (btw.
    redaktor, ktory go napisal zostal 2 dni temu wywalony za pijanstwo), w
    ktorym napisali, ze bardzo sie ciesza (co jest klamstwem) z tego, ze
    jest zespol, ktory gra cover ich piosenki (sic!). Pomyslalem, ze sie
    jeszcze wstrzymam, z prawnymi konsekwencjami, i najpierw kumpel, bedacy
    redaktorem przeprowadzi ze mna jako gitarzysta wywiad, i sprobuje po tym
    wyczuc ich reakcje, jesli dalej beda sobie leciec w kulki, to nie daruje
    im tego - raz, ze to bezprawne to w dodatku bezczelne i chamskie.
    I tu pytanie. Raz, jak zabezpieczyc utwor, w razie rozprawy, bym mogl
    prosto udowodnic, ze nalezy do mnie (oprocz swiadkow) ? Co wy byscie
    proponowali zrobic ? Jeszcze ich straszyc ? Czekam na pomoc, i z gory
    dziekuje.

    qdlacz